OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Utbildningsadministratör/institutionsadministratör Om oss Institutionen för marina vetenskaper är värd för den marina infrastrukturen vid Göteborgs universitet. Där ingår en marin fältstation, Tjärnö marina laboratorium vid Kosterfjorden (Strömstads kommun), samt det större forskningsfartyget Skagerak med hemmahamn på Nya varvet i Göteborg. Institutionen är också värdorganisation för den marina forskningsstationen Kristineberg Center. Institutionen för marina vetenskaper (https://www.gu.se/marina-vetenskaper) är Sveriges mest kompletta miljö för marin forskning och utbildning och är en av få sådana organisationer i Europa. Marina vetenskaper har kanditatprogram och masterprogram inom XXXXX. I dagsläget är XXX studenter inskrivna på våra program. Institutionen har ca 180 medarbetare och den administrativa enheten består idag av sex personer inom ekonomi, två inom HR, sex inom studieadministration, två receptionister, en kommunikatör och en administrativ chef. Vårt arbetssätt präglas av professionalitet, effektivitet och service och vi arbetar i nya ljusa kontorslokaler i centrala Göteborg. Vi jobbar i nära samverkan med lärare och forskare med det gemensamma målet att föra verksamheten framåt.   Arbetsuppgifter  Anställningen som utbildningsadministratör/institutionsadministratör består av varierande arbetsuppgifter inom utbildningsadministrationens alla delar: administration av kurser i universitetets lärplattform Canvas, registrering av studenter i Ladok, samordning av tentamensadministration och kursutvärderingar, samt administration av kurstillfällen. Erfarenhet av administration, gärna inom utbildningssektorn, är ett krav. Du kommer att ha daglig kontakt med studenter, studierektor och övrig personal för att bistå med olika typer av information. Studentkontakten kommer att ske via e-post, telefon och personliga möten. Vi söker en administratör med erfarenhet av att förmedla information och kommunicera med studenter och kollegor. Du kommer också stötta institutionens kommunikatör med att uppdatera information på våra externa och interna webbsidor. Du kommer även att ha administrativa uppgifter för institutionen, som t ex ansvar för diarieföring och arkiv, samt för accesser till Natrium-huset. Du kommer att vara en del av institutionens verksamhetsstöd tillsammans med handläggare och administratörer inom utbildning, HR, ekonomi och kommunikation.   Kvalifikationer  Vi söker en administratör med mycket god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Arbetet innebär samarbete med flera olika professioner och kräver god samarbetsförmåga och ansvarstagande för den gemensamma verksamheten. Du förväntas driva och utveckla arbetet självständigt och samtidigt samarbeta med kollegor i olika personalkategorier och vara lyhörd för de behov som finns i verksamheten. Arbetet ställer krav på noggrannhet och förmåga att hantera stora mängder information och att du kan organisera och strukturera de egna arbetsuppgifterna. Eftersom vi har en internationell utbildnings- och forskningsmiljö är det viktigt att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift. Vidare är god datorvana och erfarenhet av olika IT-system ett krav. Erfarenhet av arbete med studieadministrativa systemen såsom Ladok, Gudok, Canvas, och Sharepoint är meriterande. Meriterande är också erfarenhet av hantering av offentliga handlingar. Arbetet kräver eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. I urvalsförfarandet kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga.   Anställning  Anställningen är tillsvidare på 100% med placering tills vidare vid Institutionen för Marina vetenskaper, Göteborg.    Kontaktuppgifter för anställningen  Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Charlotte Altin, administrativ chef, telefon 0766-184630, [email protected] Har du frågor om anställningsförfarandet är du välkommen att kontakta Blerina Rushiti, Personalhandläggare, telefon 0768-88 58 74, [email protected]   Fackliga organisationer  Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande    Ansökan  Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.  Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-07-21   Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons