Om tjänsten

Besök hemsida adecco.se
Omfattning Deltid
Publicerad 2024-06-14

Brinner du för administration och goda kunskaper i Excel? Har du ett intresse för logistik och önskar att arbeta i en ständigt föränderlig arbetsmiljö? Då kan ett jobb som personaladministratör vara något för dig! Om tjänsten Vi söker nu dig som vill arbeta som administratör hos vår kund i Göteborg. Tjänsten innebär att du hanterar och administrerar planeringen av personal inom produktion. Branschen som vår kund befinner sig i är mycket rörlig och påverkas ständigt av yttre faktorer de inte kan påverka. i denna tjänst har du därför en mycket viktig roll i och med operativ problemlösning, bakomliggande planering och löpande administration. Du kommer ha ett stort kontaktnät inom organisationen där du dagligen samarbetar och kommunicerar med planerare, chefer, medarbetare och bemanningspartner. I din roll som administratör kommer ditt huvudsakliga ansvar vara att säkerställa personalbehovet på daglig basis. Arbetsuppgifterna innebär bland annat: • Planering och fördelning av personal med hänsyn till kompetens och behov • Frånvarohantering och administrering • Lönegrundande administrering i tidrapporteringssystem • Löpande avrapportering till övriga delar av organisationen • Ansvarig för telefonväxel • Daglig kontakt med bemanningspartner • Hantera frågor från medarbetare Om dig Vi söker dig med stor erfarenhet av administration och har goda datorkunskaper i framför allt Excel. Det är fördelaktigt om du tidigare har erfarenhet av personalplanering, och gärna inom logistik och transport. I denna tjänst krävs det att du har ett naturligt ansvarstagande, trivs i en konstant föränderlig miljö och föredrar att arbeta i högt tempo där du ständigt behöver ha fler pågående projekt igång samtidigt. Vi eftersträvar någon med ett starkt engagemang som är en bra samarbetspartner och har lätt för att kommunicera. Du behöver även vara organiserad och lösningsorienterad. I denna bransch är detaljerna viktiga, samtidigt som helhetsbilden är avgörande. Vi söker dig som är analytisk. Vi lägger dock även stor vikt vid dina personliga egenskaper där rätt inställning är avgörande. Förmågan att uttrycka sig väl i tal och skrift på både engelska och svenska är ett krav. Avgörande för tjänsten: • Rätt inställning och ett genuint intresse • Mycket goda erfarenheter av att arbeta i Excel • God kommunikatör i både tal och skrift • Mycket flexibel och ser charmen i att vara spindeln i nätet i en ibland stökig arbetsmiljö där förutsättningarna konstant förändras Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.  Övrigt Detta är en tjänst på 50% där arbetet förläggs på vardagar mellan 05:00-09:00. Tjänsten är platsbunden. Kunden är belägen i Arendal, Göteborg, vilket innebär att tillgång till egen bil krävs. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående. Urval och intervjuer sker löpande.  Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic via [email protected].  Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected].  Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Deltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons