Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-12

. Nelly.com är en välkänd e-handelspionjär. Sedan starten 2004 har vi byggt ett starkt varumärke med cirka 900 000 aktiva kunder. Idag består Nelly.com av cirka 200 medarbetare varav hälften jobbar på vårt lager i Borås, resten främst från vårt huvudkontor i Borås eller i vår flaggskeppsbutik på Drottninggatan i Stockholm. Vi hjälper Nordens unga kvinnor och män att känna sig snygga varje dag. Vi erbjuder mode för alla tillfällen som speglar de snyggaste trenderna och de bästa varumärkena. Hos Nelly.com får du breda karriärmöjligheter i ett bolag som värdesätter innovation, driv och initiativ. Till Nelly.com – en av Nordens ledande e-handlare inom mode – söker vi nu en driven och erfaren Digital Marketing Manager. Rollen innebär stort fokus på SEM och paid social, i syfte att stärka vår marknadsföring och trafik. Här trivs du som utöver ett intresse för mode, också gillar att planera, optimera och analysera digitala insatser och kampanjer. Dina arbetsuppgifter Som Digital Marketing Manager på Nelly.com spelar du en central roll i vår digitala marknadsföring. Du ansvarar för att driva och optimera våra kampanjer och vår ad spend inom SEM och paid social. De plattformar vi använder idag är bland annat Meta, TikTok, Snapchat och Pinterest. Rollen kräver att du arbetar strukturerat och datadrivet för att maximera avkastningen på våra marknadsföringsinvesteringar. För att trivas bör du också ha ett naturligt intresse för vad som trendar i branschen och därtill identifiera nya tillväxtmöjligheter. Du rapporterar direkt till vår Chief Sales Officer och arbetar nära både den övriga Sales-organisationen samt andra kommersiella avdelningar som Assortment och Creative Production. Du behöver inte skapa content och annonsmaterialet själv men du behöver samarbeta med kreatörer och externa leverantörer för att ta fram det på ett effektivt sätt. Din profil För att trivas i rollen tror vi att du har några års erfarenhet av att hantera SEM och paid social-aktiveringar. Du är van vid att hantera Google Ads, Facebook Ads Manager och andra relevanta annonseringsplattformar. Du har starka analysfärdigheter och erfarenhet av att använda Google Analytics och liknande verktyg, därtill har du kunskap i optimeringsmetoder som bland annat A/B-tester. Du är kommunikativ och har förmågan att presentera data och insikter på ett tydligt, lättförståeligt och övertygande sätt. Du kan arbeta både självständigt och på egna initiativ, samtidigt som du gillar att samarbeta med kollegor och externa partners. Vad vi erbjuder På Nelly.com delar vi Nelly-andan: där vi ser möjligheter, har ett business-mindset och trivs med förändring. Vi vill lära genom att göra, vi vill förverkliga våra idéer och vi är redo att jobba för det vi tror på – och ha roligt under tiden. Vi erbjuder en kreativ och inspirerande arbetsplats där vi ständigt utmanar och skapar nya upplevelser i en öppen och transparent miljö. Alla är delaktiga i den framgång vi skapar. Vi värdesätter våra medarbetares livspussel och det finns goda möjligheter att kombinera arbete på kontoret med hemarbete. Du utgår från huvudkontoret i Borås, alternativt från vår flaggskeppsbutik i Stockholm. Oavsett var du befinner dig kommer du att behöva närvara på huvudkontoret med jämna mellanrum, enligt överenskommelse. Kontakt och ansökan Infinity HR är framgångsrika i rekrytering av spetskvalitet till kulturstarka bolag och vår självklara partner i denna rekrytering. För mer info om tjänsten eller urvalsprocessen, vänligen kontakta Emil Nilsson på telefon, 070-5591192, Mårten Näsvall på e-mail; [email protected] eller Anton Fredriksson på e-mail; [email protected]. Urval sker löpande under juni 2024. Välkommen att söka tjänsten genom att använda ansökningsformuläret nedan.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons