Om tjänsten

Besök hemsida orebro.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-12

Är du en person som har ett engagemang inom socialt arbete? Vill du vara med och bidra till att vi som chefer och medarbetare lyckas med våra uppdrag? Då har du nu chansen att söka ett vikariat hos oss som administrativ samordnare. Välkommen med din ansökan!  Om tjänsten Välkommen till oss för ett vikariat på Administrativa enheten!  Tjänsten som administrativ samordnare hos oss innebär arbete i en mångfacetterad verksamhet. Du kommer att ingå i ett team med sju andra medarbetare, alla med olika funktioner. Tillsammans kommer ni att stödja chefen/verksamheten genom att samordna de administrativa uppgifterna inom verksamhetsområdet och erbjuda kvalificerat administrativt stöd. Exempel på arbetsuppgifter: • ge ett kvalificerat administrativt stöd till chefen/verksamheten och samordna de administrativa uppgifterna inom verksamhetsområdet  • hitta metoder för att följa upp och analysera information • självständigt genomföra utredningar  • självständigt leda mindre projekt • initiera och ansvara för kontakter med externa intressenter och samarbetspartners • känner till och följer verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner • arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns Om arbetsplatsen Administrativa enheten är en del av Individ- och familjeomsorgen inom socialförvaltningen vars huvuduppdrag är att stödja Örebroarna i deras vardag. Enheten utgår från Ribbingsgatan 1-3 i centrala Örebro. Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb. Kvalifikationer För att passa i rollen som administrativ samordnare hos oss ser vi att du är lösningsfokuserad och har en god förmåga att kunna arbeta självständigt. Rollen ställer krav på att snabbt kunna sätta sig in i olika frågeställningar både på bredden och på djupet vilket kräver flexibilitet och självständighet. Det är viktigt att du som administrativ samordnare aktivt följer utvecklingen och tar de initiativ som behövs för att förvaltningen ska vara uppdaterad. Vidare ser vi att du är serviceinriktad och har en god förmåga att samarbeta med andra och har ett gott bemötande. Du har lätt för att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt, utifrån befintliga och förändrade verksamhetsbehov. Rollen kräver att du är flexibel på så sätt att du snabbt kan ställa om till ändrade omständigheter då arbetet innebär snabba tempoväxlingar. Vidare ställer arbetet krav på en mycket god kommunikativ förmåga där du på ett tydligt sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift.  och Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • universitet-/högskoleexamen om minst 180 hp inom juridik, samhällsvetenskap, ekonomi eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • praktisk erfarenhet av myndighetsutövning • kunskap om Socialtjänstlagen, SoL Meriterande: • erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation • erfarenhet av kvalificerat arbete med utvecklingsfrågor/kvalificerat utredningsarbete • erfarenhet av att utbilda och informera • sakkunskap om de specifika verksamheterna (socialtjänstens olika verksamhetsområden, internt och externt) • god kunskap i den lagstiftning som styr de aktuella verksamheterna Omfattning och tillträde Anställningsform: vikariat Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: enligt överenskommelse - t.o.m. 31 december 2024 Antal tjänster: 1 Övrig information Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. Intervjuer planeras att hållas den 25 juni samt 26 juni. Ansökan Sista ansökningsdag är 23 juni. Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 3 - 6 Månader
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons