Om tjänsten

Besök hemsida wise.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-11

Om CGM Vi på CompuGroup Medical (CGM) strävar mot att bli en världsledande aktör inom e-hälsa år 2025. Detta uppnår vi genom att utveckla innovativa produkter och tjänster som stödjer vårdpersonalen, engagerar patienter i sin egen vård, bidrar till forskning och driver fram innovation inom vården. Som en global ledare inom e-hälsolösningar strävar vi efter att förbättra hälsa och livskvalitet genom innovativ digital teknik. Med huvudkontor i Tyskland och verksamhet i över 60 länder betjänar vi olika hälsosektorer, inklusive primärvård, specialistvård, laboratorier med mera. Vår produktportfölj omfattar elektroniska journaler (EHR), praktikhanteringssystem, telehälsolösningar och laboratoriesystem.

Om rollen CGM Sweden AB söker en erfaren HR Administration & Payroll Professional med kunskap och erfarenhet av löneadministration. Du är en del av HR-teamet som består av totalt 3 personer och tillsammans arbetar vi för att utveckla och stötta verksamheten med alla delar inom HR. Totalt i Sverige är vi ca 170 medarbetare.

Du rapporterar till HR-chefen och vi tillämpar en flexibel hybridlösning med möjlighet att arbeta hemifrån. Vi sitter i fina kontor på Rättarvägen i Solna, Stockholm.

Som HR Administration & Payroll Professional kommer du huvudsakligen att hantera HR- och löneadministration genom att

  • Ansvara för vår outsourcade lönehantering, samt vara kontaktpersonen mot löneleverantören.
  • Stötta och vägleda chefer och anställda gällande frågor som rör lön och andra ersättningar
  • Delta i övriga HR-projekt
  • Se till att personainformationen i våra system är korrekt och uppdaterad
  • Sammanställa och rapportera månatligen till koncernen
  • Ge support till medarbetare och chefer i personaladministrativa frågor
  • Administrera nyanställningar, anställningsförändringar och avslut
  • Administrera uppgifter för pension, försäkringar, förmåner, sjukanmälan mm
  • Aktivt delta i årliga lönerevisioner och lönekartläggningar
  • Arbeta med övriga generella administrativa HR-uppgifter

För att lyckas i rollen tror vi att du har

  • Några års erfarenhet av löneadministration med ansvar från ax-limpa
  • Arbetat med generell HR-administration
  • Goda kunskaper i Excel
  • Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift
  • Abetat nära extern löneleverantör
  • God erfarenhet av MS Officepaketet

Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Flex, Workday och Pay Analytic och om du har en eftergymnasial utbildning inom lön.

Personliga egenskaper För att trivas i rollen som HR-administratör har du ansvarskänsla och trivs med att hålla hög nivå på dina administrativa arbetsuppgifter. Du är även van att hantera detaljer utan att tappa helheten, är lösningsorienterad och strukturerad. Vi tror att du är bra på att samarbeta och kommunicera. Vi tror även att du är en van administratör och har god förmåga att arbeta självständigt. Skulle du dessutom beskriva dig som effektiv, driven och positivt lagd? Då tror vi att du kommer bli uppskattad av dina nya kolleger.

Fortsatt intresserad? För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Vi kommer löpande att gå igenom ansökningarna och notera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 28/6. Vid frågor om rollen eller processen, vänligen maila mig Abdullah Uzunel på [email protected].

Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons