Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-11

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet. Välkommen till oss Vill du arbeta i en positiv miljö med kompetenta kollegor på familjeenheten? Vill du vara med och vidareutveckla vår enhet och samtidigt få en möjlighet att själv utvecklas? Kom och arbeta med oss! En av våra kollegor ska prova nya utmaningar på enheten och vi söker därför söker en vikarie under perioden 2024-08-15 – 2025-08-15. Vi strävar efter en arbetsplats med mångfald där vi kan nyttja våra medarbetares diversitet. Vi värdesätter medarbetarnas kunskap om och förståelse för familjers olikheter i relation till etniska och kulturella bakgrunder, funktionsvariationer, sexuell läggning med mera. Vi sitter på förvaltningens kontor i Björkhagen, beläget precis invid tunnelbanan och Nackareservatet. Vi erbjuder Utveckling, utmaning och många glada skratt får du hos oss. Du har sommararbetstid, möjlighet till semesterväxling, friskvårdsersättning och goda pensions- och föräldravillkor. Vi erbjuder regelbunden handledning med extern ledare. Familjeenheten på Skarpnäcks stadsdelsförvaltning är en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt bidrar till varandras arbetsmiljö är det för oss viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet. Din roll Som biståndshandläggare ansvarar du för att utreda, bedöma, besluta och följa upp insatser till personer med olika typer av funktionsnedsättningar, enligt LSS och SoL. För närvarande är denna tjänst inriktad mot barnhandläggning, men detta kan komma att förändras över tid. I ditt arbete ingår att samarbeta med andra professionella både inom enheten, inom förvaltningen och externt för den enskilde och familjernas bästa. Socionomexamen och erfarenhet av myndighetsutövning är ett krav och du har god kunskap om aktuell lagstiftning. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga handläggare och chef på enheten, kommunala och privata utförare samt andra huvudmän inom verksamhetsområdet. Du ansvarar och driver självständigt hela processen i dina ärenden. Din kompetens och erfarenhet Du har socionomexamen med god erfarenhet av myndighetsutövning enligt LSS och SoL. Du ska vara bekant med handläggningsprocessen inom LSS. Ytterligare erfarenhet av myndighetsutövning inom området funktionsnedsättning vuxen och utredningsmaterialet DUR är meriterande. Du tycker om att arbeta självständigt men har också ett intresse av att delta i att utveckla gruppens kompetens och arbetsgemenskap. Då en stor del av arbetet består av dokumentation och administration behöver du ha en god förmåga att formulera dig i tal och skrift samt ha datorvana. Du har god förmåga att strukturera och planera ditt arbete. Som person är du prestigelös, nyfiken, lyhörd och samarbetsinriktad med en förmåga att vara lugn i krävande situationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons