Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-10

Vi är ledande i Norden och vi fortsätter växa - är du den vi söker?

Motiveras du av att skapa nya kontakter, relationer och av att skapa mervärde hos nya och befintliga kunder? Har du erfarenhet från olika marknader och från affärssystem/ERP och tycker dessutom att hälsa, friskvård och träning är motiverande? då kan du vara den kandidat vi söker!

Om bolaget

BRP Systems är ett SaaS-bolag grundat 2004. Vi har huvudkontor i Linköping och är idag runt 110 anställda i fyra länder varav ca 55 sitter i Linköping. Våra system används på över 2400 anläggningar inom gym-och fitnessbranschen i tio länder och detta gör att våra produkter når över 3,5 miljoner slutanvändare!

Du som någon gång har bokat spinning, en PT-klass eller har checkat in i gymmets reception, har troligen använt våra produkter som slutanvändare. Om du har förlängt ett abonnemang eller betalat i kassan så har receptionisten dessutom arbetat i våra system.

Vi är den ledande leverantören i Norden och jobbar hårt för att fortsätta expandera. Därför vill vi nu accelerera försäljningen ytterligare!

Vem söker vi?

Vi söker dig med tidigare erfarenhet från arbete med försäljning och kundrelationer. Då BRP är ett system som täcker allt från CRM till Retention, behöver du ha kunskap kring komplex lösningsförsäljning och värdeskapande försäljning samt ha förmågan att kunna konsultera och sätta dig in i kundens behov. Strategiskt säljarbete på multinationell marknad är mycket meriterande.

Du som säljare på BRP är tillsammans med vår Customer Success ansvarig för att underhålla både nya och nuvarande relationer till våra kunder. I rollen kan det komma att ingå KAM-ansvar och vi vill därför att du har dokumenterad erfarenhet från att framgångsrikt ha arbetat med Key Accounts.

Hos oss kommer du att samarbeta med många personer och avdelningar, både internt och externt. Det krävs därför att du är en duktig relationsskapare som kan strukturera din tid och arbeta utifrån satta processer inom bolaget. En säljprocess hos oss kan ta allt från någon månad till ett par år därför krävs det att du är både lösningsorienterad, resultatinriktad och ihärdig för att komma i mål.

Du kommer att ingå i vårt säljteam för Sverige som idag består av sex personer där ansvarig chef utgår från Linköping. Med fördel utgår även du ifrån vårt huvudkontor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

  • Driva och utveckla affären i säljprocessen från start till mål; prospektering, behovsanalys hos kund, demo, avtal, avslut
  • Bygga en hög produktförståelse för att kunna utföra demos inför kund och kunna erbjuda den bästa lösningen utifrån behov
  • Driva strategiskt arbete där såväl förhandling, avtalsfrågor och prissättning, vilka vi tror är nyckelfaktorer för framgång
  • Ansvara för att utpekat CRM-system alltid är uppdaterat
  • Med stöd från marknadsavdelningen skapa och driva marknadsplaner för respektive marknad och segment
  • Ansvara för Key Accounts där du driver arbetet för kundens Governance enligt förutbestämd process
  • Delta på mässor och event som företrädare för bolaget och produkten

Vad erbjuder vi?

För dig som anställs erbjuder vi en arbetsplats med härliga kollegor i en bransch som främjar människors hälsa. Våra nyrenoverade, moderna lokaler ligger mitt i centrum och uppmuntrar både samarbete och kreativitet. Vi har en ledande position på marknaden och har expanderat kraftigt de senaste åren. Nu satsar vi ytterligare och söker förstärkning till vårt säljteam - en chans för dig som känner igen dig i beskrivningen och vill bli en del av vårt team och vår fortsatta tillväxt.

Intresserad?

Skicka din ansökan och CV till [email protected]. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så vänta inte med att söka tjänsten!

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast och rörlig lön

Dela annons