OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-10

Redovisningsekonom till centrala Stockholm

Vi söker för kunds räkning en redovisningsekonom som ska spela en avgörande roll i teamet och bidra till de dagliga redovisningsuppgifterna för de svenska dotterbolagen under ansvaret för det centrala redovisnings- och rapporteringsteamet. I denna roll kommer du att arbeta med hela processen för fastigheter, anläggningar och utrustning (PPE - Property Plant and Equipment). Du kommer att ha kontakt med olika funktioner inom organisationen relaterade till PPE för att kunna säkerställa redovisning av hög kvalitet. Du rapporterar till ansvarig chef för redovisning och rapportering och är en del av ett team på 10 personer. Första tre månaderna sker arbetet på plats, därefter, om allt fungerar bra och om arbetsuppgifterna tillåter, är det möjligt att arbeta hemifrån. Konsultuppdrag om 8–10 månader med omgående start.


Arbetsbeskrivning och Ansvarsområden:


• Bokföring och avstämningar

• Månatliga bokslut

• Helhetsprocess för fastigheter, anläggningar och utrustning

• Moms- och skattedeklarationer

• Ansvarig för redovisning och rapportering från vissa av dotterbolagen

• Stöd vid revisioner

• Bidra till utvecklingen av ekonomiteamets rutiner och processer

• Dagliga ekonomiska operationer


Kvalifikationer:

Vi söker dig som har Högskole-/universitetsexamen eller motsvarande, med minst fem års erfarenhet och gedigen förståelse för processerna och redovisningen relaterad till PPE-processen. Du bör ha en god förståelse för redovisning enligt K3. Fördel med erfarenhet av att arbeta inom Dynamics365. Du är flytande i engelska och svenska i tal och skrift.

Kompetenser och förmågor:

Ett krav är att du har en gedigen förståelse för processerna och redovisningen relaterad till PPE-processen. Du bör ha en god förståelse för redovisning enligt K3. Fördel med erfarenhet av att arbeta inom Dynamics365.

Personliga egenskaper: Stor drivkraft och genuin framåtanda. Vilja till förändring och vana vid att arbeta i snabbrörliga miljöer.



Om Academic Resource

Academic Resource är rekryterings- och bemanningsföretaget för akademiker med erfarenhet. Vi har lång erfarenhet av Uthyrning, Rekrytering samt Interim Management inom tjänstesektorn. Våra affärsområden är Administration, Ekonomi & Finans, samt Life Science. Vi verkar inom tjänstesektorn och främst i Stockholm/Mälardalen.


Hos oss erbjuds du en anställning hos ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag, vilket innebär stor trygghet då du omfattas av bemanningsföretagen Almegas kollektivavtal. Som anställd på Academic Resource erbjuds du förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och försäkringar, semester och föräldralön.

Du får en engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats. Hos oss får du möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag.



Ansökan

Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: redeksm0624

Frågor besvaras via mail av ansvarig rekryterare: Ulrica Rosander [email protected]


Vi gör sedvanlig bakgrundskontroll och kreditupplysning på de kandidater som går vidare.

We take you further

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons