Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-10

Cellbes kläder är till för alla! Vår kunskap och vårt starka engagemang för vår kund har resulterat i kampanjen #viärcellbes där vi vill visa hur våra kläder ser ut på vanliga, fantastiska kvinnor i olika åldrar och storlekar. På vår turné genom landet besöker vi henne där hon bor, i hennes egen vardag runt om i svenska städer. Cellbes startade 1954 som ett postorderföretag. Idag är vi ett av de ledande E-handelsföretagen inom mode och heminredning. Vår drivkraft är att erbjuda favoritplaggen i garderoben, oavsett tillfälle. Det breda storleksutbudet är en viktig del av det och storlekarna går från 34-64 för kvinnor och S-8XL för män. Cellbes har kontor i Borås, Göteborg och Stockholm. Vi omsätter ca 500 MSEK. Vi är verksamma på 9 marknader i Europa, med kontor i tre av dessa samt ett sourcingkontor i Shanghai. Med en fantastisk personalstyrka på ca 120 medansvariga fortsätter vi vår resa för att nå vår vision: Att på ett hållbart, inkluderande och inspirerande sätt stärka kvinnors självkänsla. Har du stort engagemang för kunden och förstår vad det innebär att arbeta med kundlojalitet? Då kan rollen som Customer Loyalty Specialist på Cellbes vara något för dig!  Ditt uppdrag  Som Customer Loyalty Specialist tillhör du avdelningen Commercial och team Retention som ansvarar för kundlojaliteten. I teamet kommer du vara en av flera specialister inom CRM och CX. Vi ansvarar för att producera och skicka ut både digital och tryckt kundkommunikation.  Tjänsten innebär att du ska ansvara för att utveckla vårt lojalitetsprogram. Du kommer utifrån kundinsikter och analys; driva- utveckla- och utvärdera kanaloberoende lojalitetsstrategier och förmånsnivåer. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat: - Att driva utvecklingen framåt gällande vårt lojalitetsprogram och våra förmånsnivåer. - Att ta fram och koordinera segmenterad kundkommunikation i samarbete med CRM/MA-specialist. Det gör du genom att analysera data utifrån resultat och segmentera rätt erbjudande till rätt kund. - Att samarbeta intern och externt för att säkerställa kundresan. - Att den kommersiella planen och eventuella förändringar säkras i våra CRM-kanaler så som email, sms, print, on site och i META. - Omvärldsbevakning och benchmark för att förstå trender inom lojalitet och anpassa dessa till vår kund. Din profil För att axla rollen på bästa sätt behöver du vara driven, modig och ha en väldigt god samarbetsförmåga. För att kunna besluta om och driva igenom utvecklingsarbeten är det viktigt att du utifrån ett datadrivet förhållningssätt har förmågan att ta relevanta kommersiella beslut som leder till ökad kundlojalitet. Kvalifikationer - Du har minst 5 års erfarenhet av att arbeta med kundlojalitet, CRM och/eller kundklubbar.  - Du har en eftergymnasial utbildning inom ex. CRM, marknadsföring, relationsmarknadsföring eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. - Du har förståelse för och erfarenhet av att arbeta med kundinsikter, analys och data för att baserat på resultat kunna arbeta mot förbättrad Retention rate, Churn rate, AOV, NPS och CLV. - Du har erfarenhet av att leda effektiva "från start till slut"- CRM/MA kampanjer både offline och online för att möta mål och KPI:er. - Du förstår system och det är starkt meriterande om du arbetat i följande verktyg: Voyado eller annat relevant CRM/CDP-system.  Att jobba på Cellbes  För oss är det viktigt att skapa förutsättningar för våra medansvariga, att ha en balans mellan arbete och fritid. Som medansvarig på Cellbes har du möjlighet att arbeta från våra kontor i Borås, Göteborg och Stockholm, du har också möjlighet att arbeta hemifrån utifrån dina och tjänstens förutsättningar. Vårt arbetssätt, våra processer och hur vi bemöter varandra internt såväl som externt grundas i Cellbes kärnvärden: var modig, driv framåt och arbeta tillsammans. Med rätt engagemang, mål och fokus ökar vi tillsammans försäljningen och lönsamheten för bolaget.  Vi erbjuder möjligheten till varierande arbetsuppgifter med ett produktbolags fokus och stabilitet. Hos oss ligger fokus på att förbättra och utveckla sortimentet, marknadsföra och sälja kollektionen, öka kundnöjdheten såväl som arbetsglädje och utveckling för våra medansvariga. Vi är stolta över vår interna kvalitets- och hållbarhetsavdelning som ständigt arbetar med att säkerställa kvaliteten på våra produkter och hanterar bolagets övergripande hållbarhetsfrågor. Är du intresserad av att veta mer om vårt arbete i dessa frågor internt och externt, är du varmt välkommen att kolla in vår senaste hållbarhetsredovisning https://www.cellbes.se/kundtjanst/hallbarhet!  Nu söker vi dig som kan ta oss till nästa nivå, passar du in på ovanstående profil och vill höra mer om vad Cellbes har att erbjuda, tveka inte att söka tjänsten redan idag!  Ytterligare information  Tjänsten som Customer Loyalty Specialist är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vid frågor om tjänsten kontaktar du Retention Manager, Anna Thorander via [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan senast 2024-07-31. Vi tillämpar löpande urval så passa på att skicka in din ansökan redan idag! Länk till ansökan https://www.cellbes.se/kundtjanst/om-cellbes/jobba-hos-oss!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons