Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-10

Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar fyra verksamhetsområden. Dessa är ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri samt HSL och korttidsboenden. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, systemförvaltare, utredare m fl. Anhörigstöd finns idag i verksamhetsområdet HSL/Korttids. Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner - semesterväxling - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen Vi startar nu efter pandemin upp vårt Anhörigstöd igen och söker dig som har ett genuint intresse för att arbeta stödjande för anhöriga till personer med psykisk ohälsa samt anhöriga till äldre personer med sjukdom. Du kommer att ha ett nära samarbete med vår demenssköterska. ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter består av att planera och genomföra aktiviteter som ger stöd till anhöriga. Det kan tex vara föreläsningar, cirklar och anhöriggrupper. Det är din fantasi och kreativitet som sätter gränserna. Du arbetar även med att publicera och administrera information gällande anhörigstöd. I ditt uppdrag ingår att skapa relationer med såväl anhöriga som kollegor och andra samverkanspartners. Du kommer också att ansvara för uppsökande verksamhet där information om vad förvaltningen kan erbjuda ges till alla som under året fyller 80 år och som inte redan har några beviljade insatser. Du arbetar i huvudsak dagtid, måndag till fredag, men arbete på kvällstid kan ibland bli aktuellt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är undersköterska eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har erfarenhet av arbete med människor som av någon orsak befinner sig i en utsatt eller påfrestande situation. Du är också van och bekväm att leda samtalscirklar och gruppaktiviteter. Du är trygg med att kommunicera i både tal och skrift samt att manövrera i den digitala världen. Som person är du ansvarstagande, flexibel och har ett genuint intresse för människor. Vi förväntar oss att du är bra på att bygga relationer och att skapa kontakt med andra. Du behöver kunna ta egna initiativ och hitta lösningar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med anhörigstöd eller liknande verksamhet. Det är meriterande med kunskap/erfarenhet av samtalsstöd i någon form. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Vill du veta hur det är att bo och leva i Sandvikens kommun? Kontakta oss gärna på telefonnummer 026-24 24 32 så berättar vi mer! Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Om du har skyddad identitet ber vid dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons