Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-09


Vill du vara med och bygga upp vår kunds nya tjänst för dokumenthantering? De letar efter dig som har erfarenhet av utveckling och förvaltning av applikationer. Du kommer att bli en del av det team som ansvarar för utrullning och förvaltning av Opentext som dokumenthanteringssystem.
Detta är en visstidsanställning under perioden 19 augusti - 30 april 2025.


Din roll

Du kommer att primärt arbeta med drift och förvaltning, men också vara delaktig i implementationen av Opentext på Saabs olika affärsområden både i Sverige och globalt.
Exempel på arbetsuppgifter:
  • På daglig basis säkerställa att systemet är uppe och snurrar
  • Ärendehantering: Skapa och lösa incidenter samt arbeta med ärenden (ändringar och önskemål). Installation och uppdatering av Opentext.
  • Test av ny funktionalitet, migrering, installation av ny instans etc.
  • Delta i implementations- och migreringsprojekt.
  • Dokumentation (teknisk dokumentation, beskrivning av processer och metoder mm)
  • Utveckling och införande av förbättringar och automatisering.

Skallkrav

För att passa i rollen tror vi att du är analytisk och strukturerad och har ett intresse för förvaltning och vidareutveckling av applikationer. Du tycker om problemlösning, är bra på att kommunicera och tar egna initiativ. Då du kommer vara en del av ett team där man delar med sig av kunskap och tar hjälp av varandra bör du gilla att samarbeta. Vidare bör du vara prestigelös och ha en förmåga att kunna arbeta i både detalj och helhetsperspektiv
Du bör ha erfarenhet inom följande områden:
  • Windows Server
  • Databas, gärna PostgreSQL
  • Kunskap om XML-relaterade tekniker och ramverk, t ex SAX, DOM, XTAX
  • Förvaltning av webapplikationer
  • Övergripande kunskap om nätverksprotokoll TCP/IP
  • Erfarenhet av konto- och behörighetshantering via LDAP, Azure AD och Active Directory
  • Systemintegration
  • Scriptspråk

Meriterande

• Kunskap om OpenTexts produkter eller liknande Information Management system
• Cloud, Kubernetes, Azure
• Containerlösningar
• Agilt arbetssätt

Vår kund växer snabbt och står inför en lång och spännande resa med aktuella samhällsnyttiga projekt. På denna resa spelar IT en väsentlig roll, och de driver innovation genom agilt arbete och samarbete.
Se möjligheten att få in foten på ett riktigt spännande företag!

Låter detta som en intressant roll?

Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan, inkluderat CV, på svenska, som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryterings branschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning (som i denna) tillämpar vi kollektivavtal.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons