Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-07

Här kommer din chans att ta nästa steg i karriären och kliva in i rollen som 2nd line support hos vår innovativa och framåtlutade kund Canon. De är världsledande inom bild- och utskriftslösningar och kombinerar banbrytande teknik med en stark företagskultur för att berika människors liv och företagsverksamheter. Här blir du en del av ett engagerat och ambitiöst team och en självklar nyckelspelare på en arbetsplats där både stark gemenskap och individuell utveckling främjas. Kyosei är Canons företagsfilosofi och på japanska betyder det ”att leva och arbeta tillsammans för allas bästa”. Med filosofin som ledord försöker Canon i alla rekryteringar skapa en arbetsplats som återspeglar mångfald och öppenhet. OM TJÄNSTEN Här blir du en del av Canons 2nd Line Support i rollen som Solution Business Consultant inom utskriftshantering och kommer tillsammans med kompetenta och erfarna kollegor arbeta med företagets världskända produkter som ligger i framkant. Du kommer att supportera och implementera lösningar för ett brett spektrum av Canons kunder och vara en del av ett engagerat team om sju personer baserade i Stockholm, Göteborg och Malmö. För den här rollen söker vi dig som är organiserad, proaktiv och kundorienterad och som har erfarenhet av att arbeta med support och mjukvaruinstallationer. Har du dessutom erfarenhet av att leda projekt och drivs av att utveckla, förändra och effektivisera arbetssätt är det här den perfekta rollen för dig. Du erbjuds Hos Canon får du stöd och uppmuntran från kollegor som delar dina ambitioner och som är måna om att hjälpa dig att lyckas och växa. Detta är en arbetsplats som investerar i din professionella utveckling med ledare som ger dig friheten att ständigt prova nya saker. Här blir du snabbt en del av en kultur där framgångar delas med varandra och där man lär sig av sina kollegor. För att hjälpa dig att lyckas erbjuds du både intern och extern utbildning och du får arbeta med spännande och utmanande projekt som verkligen gör skillnad för företagets kunder. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Supportera kunder, framför allt på distans via telefon. * Optimera företagets applikationer och processer för utskriftshantering hos deras kunder. * Installera och införa nya system och processer/rutiner hos kund. * Felsöka kundsystem och hårdvara. * Förbättra och öka säkerhetsfunktioner i våra kundmiljöer. * Delta i och medverka i workshops. * Ge instruktioner, utbilda och dokumentera. VI SÖKER DIG SOM - Har förståelse för Microsoft server och dess komponenter, såsom AD/Nätverk/SQL. - Har en utbildning inom IT/Teknik/Data eller motsvarande arbetslivserfarenhet. - Besitter erfarenhet av att arbeta med kundrelationer och support. - Har läst en utbildning eller har erfarenhet inom datasystem, arkitektur och nätverk. - Påvisar kunskap inom installation och drift av datasystem. - Har goda kunskaper i MS Office. - Är van vid att arbeta i projekt. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Kommunikativ och kan uttrycka dig väl både skriftligt och muntligt på svenska och engelska. - En teamspelare med lätt för att samarbeta med både kollegor och kunder. - Ansvarsfull, noggrann och tar stort ägandeskap. - En duktig problemlösare som gillar att ge utmärkt support och service till kund. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons