Är du en kvalificerad redovisningsekonom med erfarenhet av större komplexa bolag, hantera outsourcade team på distans, samt leda team som står inför förändring? Vill du arbeta både operativt och strategiskt med redovisningen i ett bolag i omställningsfas? Nu söker vi en Interim Head of Accounting till CEVA Logistics med kontor i Brunna! Om tjänsten CEVA Logistics är ett internationellt bolag som är verksamma inom logistikbranschen och kan genom sina specialiserade team och expertis erbjuda sina kunder skräddarsydda logistiklösningar. De söker just nu en Interim Head of Accounting som kommer att utgå från deras lokaler i Brunna. Som Interim Head of Accounting kommer du att spela en nyckelroll hos CEVA Logistics och arbeta både operativt och strategiskt med företagets redovisning. Du kommer att arbeta med att upprätthålla det dagliga redovisningsflödet, både genom att stötta och leda redovisningsteamet men även genom att operativt delta i redovisningsarbetet med fokus på balansräkning och avstämningar. Redovisningsteamet består av tre personer; en handledare och två redovisningsekonomer. Ditt fokus kommer att ligga på att arbetsleda och ha personalansvar för dessa medarbetare i den dagliga operativa driften, se till att de har rätt förutsättningar för att göra ett kvalitativt och effektivt arbete samt förbättra arbetsprocesserna. Utöver detta kommer du att hantera och leda ett outsourcat team på distans och guida dem rätt i deras arbete som fokuserar på skattefrågor. Rollen kräver en hög grad av professionalism, mycket god kommunikationsförmåga, förståelse för affärer och redovisningsprocesser. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar • Ansvar för att upprätthålla och utveckla redovisningsprocesserna, med fokus på att optimera resursanvändningen och maximera lönsamheten • Delta operativt i redovisningsarbetet med fokus på balansräkning • Arbetsleda och ha personalansvar för redovisningsteamet • Stötta och guida redovisningsteamet i diverse förändringsprocesser • Leda ett outsourcat team på distans • Samarbete med andra interna avdelningar och team • Liknande och relaterade arbetsuppgifter Detta uppdrag är ett konsultuppdrag på heltid via Adecco Professionals Stockholm Finance med start omgående. Uppdraget beräknas pågå till årsskiftet 2024/2025. Uppdraget utförs på plats hos vår kund i Brunna. Om dig Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom redovisning eller revision samt flerårig arbetslivserfarenhet inom operationell redovisning. Du har flerårig erfarenhet av att leda en ekonomiavdelning i en roll som exempelvis ekonomichef, Head of Accounting, Head of Financial Controlling, Chief Financial Officer eller liknande. Du ska även ha arbetat i en komplex organisation med liknande struktur som CEVA Logistics. Utöver det ska du ha gedigen erfarenhet av att leda team som står inför förändring, samt leda outsourcade team på distans. Du har arbetat med förbättringsprocesser och med att optimera det dagliga arbetet. Du talar och skriver både svenska och engelska flytande och har gedigen erfarenhet av Excel. Om du har erfarenhet av systemen JD Edwards och/eller OneStream är det meriterande. Som person är du prestigelös och flexibel och trivs i en omväxlande roll där du arbetar både operativt och strategiskt med ekonomi. Du är en enastående kommunikatör och är van vid att hantera många kontaktytor. Du tycker om att organisera och strukturera, är noggrann och metodisk samtidigt som du har förmåga att lyfta blicken och ha ett helikopterperspektiv. Rollen kräver mycket god analytisk förmåga och hög stresstålighet. Vidare är det av stor vikt att du har starkt servicesinne och förmåga att samarbeta med olika intressenter på olika nivåer i organisationen. Viktigt för tjänsten är • Eftergymnasial utbildning i ekonomi och flerårig erfarenhet av redovisning och Excel • Flerårig erfarenhet av att leda och samordna finansiella processer och projekt • Erfarenhet av komplexa organisationer med liknande struktur som CEVA Logistics • Erfarenhet av att leda team som står inför förändring • Erfarenhet av att leda och hantera outsourcade team på distans • Förmåga att arbeta självständigt och proaktivt, med förmåga att ta initiativ och driva processer framåt • Utpräglade analytiska färdigheter och noggrannhet • Du talar och skriver både svenska och engelska flytande Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Siri McGarvey via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via [email protected]  Välkommen med din ansökan! Finance Transition Manager, Finanschef, Redovisning, Projektledning, Stockholm, Head of Accounting, Head of Finance, Chief Financial Officer, Ekonomichef, Redovisningschef, Revisionschef, Adecco Professionals Stockholm Finance

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons