Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-05

Servicechef

Är du en tekniskt kunnig ledare med passion för service och kundnöjdhet? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Vi på Anolytech söker en engagerad servicechef som vill vara navet i vår verksamhet och ansvara för service mot våra kunder och partners. Om du lockas av att koordinera och projektleda service och installation av våra miljövänliga desinfektionslösningar inom hotell- och fastighetsbranschen, industrin, offentlig verksamhet och lantbruk, då är detta rätt roll för dig.

Om rollen

Som servicechef arbetar du direkt under VD och blir du en viktig del av ett spännande tillväxtbolag med stort fokus på miljö och innovation. Du kommer att ansvara för vår leverans och servicehantering, och säkerställa att vi agerar på ett sätt som minst motsvarar våra kunders behov. Rollen kräver att du har en stark teknisk bakgrund, är bekväm med att arbeta med teknik, och är villig att bli specialist på vår teknik och utrustning för att kunna förse övrig organisation med tekniska detaljer och support. Du behöver kunna arbeta både operativt och strategiskt.

I rollen ingår att:

  • Planera, projektleda och boka service- och installationsärenden.
  • Följa upp och vidareutveckla vår serviceorganisation.
  • Leda förbättringsaktiviteter gällande leverans och serviceprocesser.
  • Ta ägarskap över reklamationer och problemställningar hos kunder.
  • Sköta förarbetet inför installationer och genomföra pre-installationer hos kund.
  • Vid behov genomföra service eller hantera akutärenden på plats.
  • Vara behjälplig vid serviceärenden på plats och hantera akuta ärenden.
  • Supportera och arbetsleda vårt serviceteam och tekniker.
  • Sköta all serviceadministration och fakturering.

Rollen kräver initiativkraft, ansvarstagande, planeringsförmåga och mod att prioritera.

Arbetsuppgifter

  • Ansvara för leveranser och installationer till våra kunder, agenter och partners.
  • Planera serviceteamets arbetstid och besök.
  • Övervaka maskinstatus och larm.
  • Projektleda interna och externa projekt inom ditt område.
  • Hantera inkommande order, fakturera och attestera.
  • Kontrollera och följa upp information i CRM-systemet.
  • Rapportera och sammanställa statistik samt följa upp KPI
  • Utbilda och supportera tekniker, agenter och partners.
  • Samarbeta med säljorganisationen och andra interna avdelningar.
  • Hantera reklamationer och felanmälningar för att säkerställa kundnöjdhet.
  • Hantera övriga administrativa arbetsuppgifter.

Resor i tjänsten förekommer. Tjänsten är på heltid med fast lön och förmåner enligt överenskommelse.

Din profil

Du trivs hos oss om du levererar hög servicenivå, både internt och externt, och ser ordning och reda som en självklarhet. Du är strukturerad och klarar av att hantera oväntade situationer. Du har en ambition att utvecklas och tar ägarskap för dina ansvarsområden. Vi värdesätter din personlighet högt och söker en lyhörd, driven, framåt och proaktiv problemlösare som kan arbeta både självständigt och i team.

Erfarenhet av kundservice, teknisk förståelse och erfarenhet av att koordinera uppdrag inom service eller installation är meriterande. Du bör ha goda kunskaper i både svenska och engelska, och gärna förstå norska och danska.

Om Anolytech

Svenska Anolytech utvecklar och säljer sedan 2005 en unik pH-optimerad hypoklorsyra som effektivt avdödar bakterier, virus, sporer, mögel och svamp samt stoppar tillväxt av biofilm i vatten.

Anolytech vill vara med och skapa ett hållbart samhälle, där miljövänlig desinfektion bidrar till bättre hälsa för människor och djur, samt en sundare planet. Genom att tillhandahålla en effektiv och miljövänlig desinfektionsteknik hjälper vi våra kunder att bekämpa bakterier och andra skadliga mikroorganismer, samtidigt som systemet bidrar till de globala målen i Agenda 2030.

Med huvudkontor i Östra Balkåkra utanför Ystad, och dotterbolag i Norge samt partners i Danmark, Finland och Spanien, servar vi kunder inom hotell- och fastighetsbranschen, industrin, offentlig verksamhet och lantbruk.

Ansökan

Vi ser fram emot din ansökan senast 28 juni. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sandra Lindström på 0411-243039 eller [email protected]. Rekryteringsprocessen hanteras av oss på Anolytech, och vi undanber oss samtal från rekryterings- och bemanningsföretag. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Som en del i rekryteringsprocessen ingår bakgrundskontroll av slutkandidat.

Anolytech värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald på arbetsplatsen.

Välkommen med din ansökan!

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons