Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-05

I vänliga och vackra Arjeplogs kommun ligger Sveriges största och fjällnära skärgård. Här har vi kortast restid till arbetet och samtidigt en storslagen natur runt hörnet. Här möts tiotusen år gammal kultur med innovativt näringsliv och forskning i världsklass. Vår fordonstestindustri och vår besöksnäring ger kommunen en internationell prägel. Med invånarna i fokus ser vi till att det där självklara fungerar: en skola med god kvalitet, en omsorgsfull vård och en trygg livsmiljö. Som arbetsgivare erbjuder vi dig ett utvecklande och meningsfullt arbete i en god gemenskap. Arjeplog, Àrjepluovve, är en samisk förvaltningskommun. Vi välkomnar därför särskilt sökanden med kunskaper i samiska språken och kulturen. Vi söker nu en Enhetschef för vårt nya särskilda boende, Björkbacken/Såhkedievvà. Arbetsplatsbeskrivning Särskilt boende Björkbacken ingår som en av fem enheter inom Vård- och omsorgsavdelningen, de övriga enheterna är Individ- och familjeomsorgen, Hemtjänst, Hälso- och sjukvårdsenheten och LSS enheten. I avdelningen ingår också en MAS, Utvecklingsledare och biståndshandläggning. Inom Avdelningen arbetar ca 150 medarbetare. Särskilt boende är en behovsprövad boendeform enligt Sol. för service och omvårdnad för äldre som behöver stöd. I tjänsten enhetschef är du direktunderställd Socialchef och ingår i ledningsgruppen för vård och omsorg. Du kommer ha en biträdande enhetschef i stöd till det dagliga arbetet att driva Björkbacken/Såhkedievvà. Inom Särskilt boende arbetar ett 60-tal medarbetare ink vikarier. Beskrivning - Budget, verksamhets- och personalansvar. - Leda och fördela arbetet inom ingående verksamheter mot uppställda mål och under dygnets alla timmar. - Verkställa beslut från kommunens biståndshandläggare (Ä.O). - Att arbeta med utvecklings- och framtidsfrågor inom ansvarsområdet. - Handleda medarbetare i det dagliga arbetet. - Bedriva arbetsmiljöarbete enligt arbetsgivarens arbetsmiljöpolicy inom verksamhetsområdet. - Följa arbetsgivarens personalpolitiska program och övriga styrande dokument/policys. - Tillse att samtliga omsorgstagare inom sitt verksamhetsansvar har genomförandeplaner som också följs upp. - Arbeta med budgetarbetet enligt arbetsgivarens budgetprocess. - Genomföra personalplanering. - Genomföra verksamhets-, personal- och ekonomiadministration enligt fastställda rutiner. - Ha formell anhörigkontakt - Andra av chef tilldelade arbetsuppgifter. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Högskoleutbildning utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för området är meriterande. - Kunskap om lagstiftningen (SoL) och arbetserfarenhet inom ansvarsområdet. - Erfarenhet från tidigare chef- och ledarbefattningar är meriterande. - Goda IT-kunskaper och förmåga att snabbt sätta sig in i stödsystem. - Körkort klass B - Stor vikt läggs på goda ledaregenskaper, samarbetsförmåga och personlig lämplighet. - Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och följande kompetenser: Du är strukturerad och kvalitetsmedveten och som självständig driver du ditt arbete framåt. Du är lyhörd för enhetens idéer och har en mycket god samarbetsförmåga samt förmåga att leda andra. Övrigt Tillträde enligt överenskommelse Varaktighet tills vidare Sysselsättningsgrad heltid Provanställning kan komma att tillämpas Vi tillämpar löpande rekrytering vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Kommunen ser positivt på om du även vill arbeta inom kommunens räddningstjänst som deltidsbrandman. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons