Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-05

Har du erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete? Trivs du att arbeta i en ledande roll med personalansvar? Är du en tydlig och närvarande ledare som motiveras av att få dina medarbetare att utvecklas? Ansök redan idag! Eskilstuna pastorat är fyra församlingar, två förskolor och en begravningsverksamhet. Stödfunktionen har en bred kompetens vilket gör att församlingarna kan fokusera på sin verksamhet. Tillsammans ansvarar begravningsverksamheten för bland annat gravsättningar, gravplatsupplåtelser, upprätthållande av gravbok, kremationer, kyrkogårdsskötsel, gravskötselservice och fastighetsunderhåll. En av begravningsverksamhetens driftchefer har valt att gå vidare till nya utmaningar. Därför söker vi nu efter dig som vill axla rollen som driftchef service. Varmt välkommen med din ansökan senast den 11 augusti! ARBETSUPPGIFTER Din huvudsakliga arbetsuppgift är att i rollen som driftchef ansvara för utveckling och tillväxt inom begravningsverksamheten som helhet och specifikt inom ditt arbetslag. I begravningsverksamhetens ledningsgrupp, som består av ytterligare en driftchef och begravningschef, har du en given plats. Du ansvarar för att leda och fördela arbetet inom serviceverksamheten och du har personal-, budget och verksamhetsansvar. Du utgör ett kvalificerat stöd till begravningsverksamheten utifrån dess behov, så som att bistå vid juridiska frågor, medling och svarar för skötseln gentemot besökare och gravrättsinnehavare. Du samverkar och samarbetar med kollegor inom pastoratet och med externa parter, exempelvis Veteranpoolen, ISS, begravningsbyråer m fl. Vidare ansvarar du för inventarier och investeringar, och ser till att vi har rätt resurser för att leverera en hög service till de som på ett eller annat sätt söker kontakt med oss. Därtill är det viktigt att följa upp statistik, genomföra kvalitetskontroller och se till att vår service alltid ligger i framkant. Som ledare hos oss har du möjlighet att leda och delta olika projekt som syftar till att förbättra och utveckla begravningsverksamheten. Vi ser att tjänsten kommer att utvecklas inom de närmsta åren, bland annat på grund av förändringar i Arbetsmiljöverkets föreskrifter, ett ökat behov av kris- och beredskapsarbete och en utökad personalstyrka. Tjänsten är placerad i begravningsverksamhetens lokaler på S:t Eskil. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: - Ledarskapsutbildning - Dokumenterad, aktuell, erfarenhet av en ledarroll där du haft budget-, personal- och verksamhetsansvar - Minst 3 års erfarenhet i en ledarroll - Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift - God data- och systemvana Vi ser det som meriterande om du har: - Erfarenhet av arbete inom begravningsverksamhet - Erfarenhet av arbete i Svenska kyrkan - Erfarenhet av budgetarbete och/eller upphandlingar - Kunskaper inom något eller flera av följande system: Eniac (Aveny), HRM Flex, Adato, Novi Personlig profil Vi söker dig som är en tydlig och närvarande ledare med stark förmåga att skapa goda relationer och främja samarbete. Du trivs i en miljö där du kan motivera och stödja dina medarbetare för att uppnå sina individuella och gemensamma mål. Vidare har du en god förmåga att tillämpa strategiskt tänkande genom att identifiera och utvärdera olika alternativ. Därigenom är dina initiativ och beslut såväl genomtänkta som inriktade mot att uppnå verksamhetens mål. Att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt, likväl som att hålla uppsatta tidsramar, är inga problem för dig då ditt arbetssätt präglas av struktur. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser att du delar Svenska kyrkans grundläggande värderingar! Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder individuell lönesättning, ett generöst friskvårdsbidrag, möjlighet till flexibel arbetstid och distansarbete samt utbildningar som bidrar till din kompetensutveckling. Inte minst erbjuder vi dig kompetenta och engagerade medarbetare. ÖVRIGT I den här rekryteringen arbetar vi med arbetspsykologiska tester som en del av urvalet. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslut av rekryteringen. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Vid frågor gällande hur du söker tjänsten kontakta supporten på 0771693 693. Varmt välkommen med din ansökan senast den 11 augusti!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons