Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-05

Har du erfarenhet från mäklarbranschen och söker en administrativ roll där du samtidigt får utlopp för din kreativa sida? Då kan det här vara en tjänst för dig! Du kommer till en arbetsplats med stark vi-känsla där vi värdesätter och stöttar varandra för att alla ska trivas. Varmt välkommen till oss på Mäklarhuset!

Om tjänsten

Som mäklarassistent hos oss får du en viktig roll där du ser till att allt på kontoret flyter på som det ska. Du stöttar våra fastighetsmäklare och säkerställer att den dagliga administrationen är bekymmersfri. Utöver de sedvanliga arbetsuppgifterna som ingår i rollen som mäklarassistent jobbar du även med vår egen marknadsföring och ansvarar för de avtal som vi har med externa leverantörer.

Du får en bred roll och i dina arbetsuppgifter ingår även uppgifter som att förbereda inför evenemang, uppdatera texter och hemsida, föra anteckningar vid möten, uppdatera system som Hemnet, ta fram rapporter och statistik samt boka fotograf och stylist. När vi nyanställer är det du som förbereder så att allt finns på plats för nya medarbetare.

Idag är vi 16 mäklare och 2 assistenter men vi ser väldigt positivt på framtiden och utökar vår organisation med flertalet mäklare inom snar framtid.

Hos oss välkomnas du av ett härligt gäng med högt i tak. Vi är måna om varandra och tycker om att hitta på roliga aktiviteter tillsammans, vi är som en stor familj.

Om dig

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en serviceinriktad och administrativ roll. Vi ser även att du på något vis har erfarenhet från mäklarbranschen eller utbildning inom området. För att lyckas i rollen behöver du även ha erfarenhet av marknadsföring av något slag, har du arbetat i Indesign eller med marknadsföring i sociala medier är det meriterande. Du har goda systemkunskaper och är van vid att arbeta i Officepaketet. Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift samt goda kunskaper i engelska är krav för tjänsten. Även B-körkort är ett krav för tjänsten, men resor är inte vanligt förekommande.

Som person är du serviceinriktad, prestigelös och kreativ. Du har ett driv att förändra och förbättra och kommer gärna med förslag på hur arbetet kan utvecklas och effektiviseras. Du trivs med att jobba både självständigt och tillsammans med andra. Dessutom har du ett bra sinne för struktur och ordning.

Övrigt

Tjänsten är heltid, tillsvidare, tillträde i augusti, eller enligt överenskommelse. Vi sitter i ljusa lokaler på Strandbodgatan 10.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Nord på 073-9816414 eller Wilma Barthelsson på 070-4661669.

Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske före sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

Krav

  • Erfarenhet av att arbeta administrativt och serviceinriktat
  • Erfarenhet från mäklarbranschen eller utbildning inom området
  • Erfarenhet av marknadsföring
  • Goda systemkunskaper
  • Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift samt goda kunskaper i engelska
  • B-körkort

Meriterande

  • Kunskap i Indesign
  • Goda kunskaper inom marknadsföring i sociala medier

Om arbetsgivaren - Mäklarhuset

Mäklarhuset är Sveriges största, icke franchisedrivna, privata mäklarföretag med över 110 lokala fristående kontor runt om i hela Sverige och delar av Spanien. Vi äger oss själva och är den enda stora kedjan som är helt fri från banker, försäkringsbolag och franchisekoncept. Vi växer år efter år med nya kontor och passionerade, affärsdrivna medarbetare. Alla med samma vilja; att erbjuda Sveriges bästa mäklartjänst innan, under och efter bostadsaffären. Vi arbetar inte utifrån en fast mall, utan efter kundernas önskemål. Vi tar oss tid för våra kunder. Vi är ärliga och lyhörda. Detta har resulterat i att vi år efter år har haft en kundnöjdhet i toppklass.


Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons