Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-04

Räddningstjänsten Sydost är från och med 2023-01-01 ett kommunalförbund som ansvarar för räddningstjänsten för cirka 180 000 invånare i Borgholms, Emmaboda, Högsby, Kalmar, Mönsterås, Mörbylånga, Nybro, Oskarshamns och Torsås kommuner. Här arbetar 560 medarbetare varav 370 är RIB-anställda. Vår verksamhet utgår från 22 RIB- stationer och fyra heltidsstationer. Vårt uppdrag är i huvudsak att bereda ett likvärdigt och tillfredsställande skydd mot olyckor avseende människors liv och hälsa, samt egendom och miljö. Vårt arbete styrs från den politiska direktionen, som beslutar om budget, mål och principiella myndighetsärenden. Vår värdegrund tar avstamp i våra invånare, oss som arbetsgivare, samt våra medarbetare. Sotning och brandskyddskontroll bedrivs i nuläget i fem av våra medlemskommuner, och medarbetarna utgår från sotarkammare på fyra orter varav två är samlokaliserade med förbundets brandstationer. Inom sotningsverksamheten arbetar idag 21 personer med alltifrån ledning/samordning och administration till fejare och tekniker uppdrag. Just nu är vi i uppstarten av vår nya organisation, vilket innebär att du kan få möjligheter att påverka hur vi inom Räddningstjänsten Sydost ska utföra våra förebyggande uppdrag i framtiden. Dina kollegor har olika bakgrund och är geografiskt utspridda inom förbundet. Vår styrka är våra olikheter och vilja att ständigt utvecklas. Har du tidigare erfarenhet av administration, är en noggrann och självgående, initiativtagande person - då är det dig vi söker! ARBETSUPPGIFTER Kundkontakt via telefon och mejl Administrativt stöd till personal på fältet Dokumentation och arkivering Delaktig i arbetsplanering på daglig nivå för att bidra till effektivitet Posthantering och diarieföring Registerhantering i fastighetsregister/verksamhetssystem Ansvarig för publicering inom sociala medier för enheten Övriga förekommande kontorsgöromål KVALIFIKATIONER Vi vill att du har en gymnasieutbildning och har du några års yrkeserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi tror att du har goda kunskaper i Word och Excel (framför allt i Office-paketet). En grundförutsättning är att du kan hantera det svenska språket korrekt i både tal och skrift - arbetsuppgifterna kräver detta. Även goda kunskaper i engelska krävs, ytterligare språkkunskaper är meriterande, ex tyska. Erfarenhet av att registrera handlingar. Körkort med lägst behörighet B Vi söker dig som snabbt kan sätta dig in i arbetet och har lätt för att lära dig nya uppgifter och viktigast av allt du har den där självklara administrativa ådran och det analytiska sinnet. Du är nyfiken, lyhörd och har ett imponerande driv i allt du tar dig an. Du är serviceinriktad och tycker om att hjälpa kunder och kollegor med stort och smått. Som person är du vidare social, och kan arbeta bra både självständigt och i grupp. ÖVRIGT Tjänsten är fysiskt placerad i Påskallavik/Oskarshamn. Som anställd på Räddningstjänsten Sydost har du ett flertal olika förmåner, bland annat: - Möjlighet att använda gymmen på stationerna - Möjlighet att växla semesterdagstillägget mot fem extra lediga dagar per år - Möjlighet att nyttja tjänstetelefon privat för 100 kr per månad Tillträde enligt överrenskommelse

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons