OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-04

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Trafikenheten är en del av tekniska avdelningen på samhällsbyggnadskontoret som ansvarar för planering och utveckling av kommunens gator och allmänna ytor med fokus på trafiksäkerhet, tillgänglighet och en långsiktigt hållbar infrastruktur för alla trafikslag. Trafikenheten har även i uppdrag att administrera kommunens färdtjänst och riksfärdtjänst som en viktig del inom kollektivtrafiken. Vi söker nu en ny kollega! ARBETSUPPGIFTER Trafikenheten är en mindre grupp på tio personer som arbetar med samhällsplanering och olika typer av trafikfrågor. Vi söker nu en färdtjänsthandläggare. I rollen som färdtjänsthandläggare kommer du att ansvara för färdtjänstverksamheten viket omfattar utredning och handläggning av inkomna ansökningar gällande färdtjänst och riksfärdtjänst samt sköta tillhörande administration, ekonomi och utvecklingsfrågor relaterade till området. Arbetet omfattar samverkan med andra kommunala instanser, myndigheter förvaltningar och politik. Du ansvarar för hela ärendehanteringen från det att ärendet inkommer till färdigt beslut, vilket innebär kontakter med såväl sökande som deras anhöriga. I arbetet kommer du också att ha kontakt med allmänheten och med berörda verksamheter inom kommunen, exempelvis vård- och omsorgsförvaltningen. Som färdtjänsthandläggare ingår du i ett nätverk för handläggare i Västra Götaland där du får möjlighet att hålla dig uppdaterad inom ditt kompetensområde och knyta värdefulla kontakter. I rollen som färdtjänsthandläggare arbetar du också med handläggning av parkeringstillstånd. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning samt erfarenhet av myndighetsutövning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Har du tidigare arbetat med handläggning av färdtjänst ser vi det som meriterande. God datorvana är en förutsättning eftersom du i det dagliga arbetet ska kunna använda olika system. Tjänsten kräver även god förmåga att uttrycka dig tydligt i tal och skrift på svenska. För att lyckas i rollen som färdtjänsthandläggare ser vi att du har förmåga att ta ansvar och självständigt planera ditt arbete och fatta egna beslut. Därför behöver du också vara strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Arbetet innebär kontakt med människor i olika skeenden i livet och kräver därför stor förståelse och lyhördhet för funktionsnedsattas livssituation. Du har god förståelse för rollen som myndighetsperson samtidigt som du är serviceinriktad och tillmötesgående. Då vi arbetar nära varandra i vårt arbetslag är det viktigt att du är flexibel och har en god samarbetsförmåga. För att lyckas i rollen behöver du även ha intresse för att delta i och driva utvecklingsarbete inom verksamhetsområdet. Välkommen till en grupp som präglas av ett gott och tätt samarbete! Intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan! ÖVRIGT Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons