OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-04

Inköps- och upphandlingsförvaltningen leder Göteborgs Stads inköpsstrategiska arbete. Vårt uppdrag är att se till att stadens inköp är effektiva, resurssmarta och hållbara över tid. Det gör vi genom att sätta övergripande strategier, upphandla gemensamma avtal och stötta hela Göteborgs Stad med tjänster inom inköp, såsom inköpsanalys, utbildningar och olika typer av konsulttjänster. Göteborgs Stad köper in varor och tjänster för runt 27 miljarder varje år. Det gör oss till en av Sveriges största inköpare och med det kommer stort ansvar och stora möjligheter. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 100 drivna kollegor med att tillsammans göra skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg. Vill du veta lite mer om oss och hur det är att arbeta på förvaltningen, läs mer på vår jobba hos oss-sida! https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/vara-verksamheter/jobba-pa-inkops-och-upphandlingsf%C3%B6rvaltningen Följ oss även gärna på LinkedIn https://www.linkedin.com/company/gbginkop/ ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi dig som vill ansvara för och utveckla den politiska ärendehanteringen i vår förvaltning. Du har intresse och kunskap om den demokratiska beslutsprocessen och erfarenhet av att ge stöd till politiskt förtroendevalda och förvaltningsledning. Du kommer att arbeta nära förvaltningsdirektören och din placering är på avdelningen verksamhetsstöd där övriga kanslifunktioner ingår. Vi är tio personer på avdelningen där även funktioner inom ekonomi och HR arbetar. I ditt uppdrag ansvarar du för arbetet med ärendeberedning inför nämndmöten och för att säkerställa nämndens sammanträden i allt från lokalbokning till protokollsskrivning och arvodeshantering. Du är ensam i din roll som nämndsekreterare, vilket även innebär en del praktisk och administrativ stöttning mot nämnd och presidium. Du ansvarar för utbildning av nya ledamöter i hur det är att verka i en nämnd, samt kunskapshöja politikerna inom området jäv och oegentligheter. Du är också stöd när det gäller att skriva fram och bedöma tjänsteutlåtanden, samt att utveckla och säkerställa rutiner relaterade till nämnd och ärendehantering. Tillsammans med avdelningschef, arkivarie och registrator kommer du att utveckla kanslifunktionen i förvaltningen. Kanslifunktionen har också till uppgift att säkerställa kunskap och kompetens i förvaltningen, inom respektive ämnesområde, genom exempelvis introduktion och utbildningsinsatser I början av 2025 går förvaltningen in i Ciceron, det nya dokument- och ärendehanteringssystemet i Göteborgs stad. Tillsammans med arkivarie kommer du ansvara för utbildning och implementering av systemet, med fokus på den politiska ärendehanteringsprocessen. I ditt uppdrag ingår även utredningsarbete, vilket kan innebära att du ansvarar för att genomföra utredningar eller att du deltar i större utredningsuppdrag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är genuint intresserad och kunnig inom ärendehantering och förvaltningsrätt och du har intresse och förmåga att utveckla ditt uppdrag. Du är strukturerad och planerar aktiviteter och uppdrag i god tid. Du har samtidigt en förmåga att ställa om när behoven ändrar sig och du kan vara flexibel i dina lösningar. Du har lätt för att skapa förtroendefulla relationer och är lyhörd för vilka förväntningar och behov som finns från nämnd och andra intressenter. För dig är det naturligt att arbeta såväl självständigt som tillsammans för att lösa dina uppgifter. Du är högskoleutbildad med juridisk eller samhällsvetenskaplig inriktning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har dokumenterade kunskaper inom relevant lagstiftning, så som kommunal- och förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess. Då du är ensam i din roll och detta är ett uppdrag med mycket utveckling, så har du några års erfarenhet som nämndsekreterare. Det är meriterande om du har arbetat i Ciceron. ÖVRIGT Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Övrigt Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons