OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-04

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.   Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.  Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.   Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!  Om arbetsplatsen Vill du arbeta i en erfaren och utvecklingsinriktad familjehemsgrupp! Vi söker en familjehemssekreterare som tillsammans med oss vill arbeta med ett av samhällets viktigaste uppgifter, dvs ge barn i samhällsvård bästa möjliga förutsättningar och en god uppväxt. Vi arbetar med barnperspektivet i fokus och vårt mål är att ständigt utveckla vårt arbete.  Arbetsgruppen består av sju socialsekreterare som ansvarar för de placerade barnen och åtta familjehemssekreterare som rekryterar och handleder familjehemmen samt två 1:e socialsekreterare.  Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att rekrytera och utreda olika uppdragstagare, i första hand familjehem. Arbetet sker i nära samverkan med socialsekreterarna som handlägger barnen och andra professionella parter.  - Utbilda och handleda familjehem. - Upprätta avtal samt hantera ersättningsfrågor. Arbetet innebär en stor del dokumentation och därför behöver du tycka om att skriva och ha en god förmåga att uttrycka dig i skrift.  Vem söker vi - Du som tycker om att samarbeta och har initiativförmåga vilket du visar genom att bygga positiva relationer med familjehemmen och kollegor bl. a. - Du som är trygg, lugn och stabil i din yrkesroll. Detta då du kommer att möta familjer/barn och föräldrar i komplexa situationer. - Du är strukturerad vilket du visar genom att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. - Du som har en god kommunikativ förmåga.  Du ser samarbete som en självklarhet och har ett synsätt som utgår från att det är tillsammans som vi når våra mål och hittar nya möjligheter för samverkan. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.  Kvalifikationer - Du är socionom eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. -  B-körkort är ett krav Det är meriterande om du har arbetat som familjehemssekreterare eller annat arbete kopplat till myndighetsutövning inom Socialtjänsten. Det är även meriterande om du har erfarenhet av BBIC och kunskap i verksamhetssystemet Lifecare.  Övrigt Intervjuer och urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan nu.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons