Om tjänsten

Besök hemsida tng.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-04

Ansvara för vår nya funktion inom IKT-tjänster och säkra effektiviteten och regelefterlevnad av IT inköp och uppföljning. Här välkomnas du in i ny och viktig roll för Alecta där du kommer att få utveckla både arbetssätt och arbeta operativt. Uppdraget är ett led i att möta framtidens krav på riskhantering och effektivitet i en regelstyrd domän och du kommer att ha direkt ansvar för att övervaka och rapportera om riskexponeringen associerad med våra tredjeparsleverantörer. Här möts du av en dynamisk, hjälpsam atmosfär som erbjuder både teknisk komplexitet och närhet till beslut. Vi erbjuder dig • Ny och ansvarsfull roll där du ges stort mandat att forma din roll • Jobba i en central funktion med många kontaktytor internt och externt • Samhällsviktigt uppdrag med att hjälpa Alectas kunder att trygga sin ekonomiska framtid • En trygg och personalvänlig arbetsgivare med hög trivsel bland medarbetarna • Komplexitet i en miljö med högra krav på säkerhet och regelefterlevnad Det här gör du hos oss Ditt huvudsakliga uppdrag som IT inköpare med ansvar för IKT-tjänster är att övervaka och följa upp både befintliga och nya inköp av IT tjänster samt skapa en bra systematik för detta. Uppdraget spänner över mycket och du kommer bland annat: • Utveckla metod och arbetssätt för utvärdering och övervakning av IT leverantörers förmåga att efterleva avtalets åtagande • Bedöma, tillsammans med verksamheten, om tjänster stödjer en eller flera kritiska eller viktiga funktioner hos Alecta • Löpande säkerställa att IKT leverantörer uppfyller de krav som ställs på tredjepartsleverantör • Stöd till avtalsägare och avtalsansvariga vid inköp och upphandling • Stöd vid riskutvärderingar av IKT-avtal • Ansvara för rapporteringen till ledningen om bland annat nya eller förändrade IKT avtal samt göra bedömningar av risknivåer i befintliga avtal Ditt team och arbetsplats Du kommer att tillhöra en IT-organisation om 120 medarbetare som består av ett SAFe-tåg och 14 agila team inom några olika värdeströmmar. Dina primära kontaktytor är med IT-chef, Inköp, IT-säk, Juridik och Compliance samt dialog med tredjepartsleverantör. Alecta sitter på ett fint och uppskattat kontor centralt i Stockholm, men möjligheten att jobba hemifrån finns. Här möts du av en välkomnande, och inkluderande kultur med ordning och reda. Mer om dig Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av IT-inköp med god förståelse för informationssäkerhet i leverantörernas åtaganden. Du är van att ta initiativ och driva på processer och duktig på att göra bedömningar och prioriteringar kopplat till regelverk. Du kanske även har tagit fram KPI:er och rutiner för hur man kan mäta och värdera leveranser. Vi tror även att du har erfarenhet från reglerad verksamhet samt kunskaper inom juridik. Vi tror att du som person motiveras av struktur, ordning och är administrativt stark samt en kommunikativ person och självgående och trivs med att leda och kommunicera med såväl interna som externa intressenter. Så här får vi kontakt I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons