OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-03

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Vård- och omsorgsförvaltningens ansvar är att ge vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning samt ge stöd till deras anhöriga. Vårt mål är att med medborgarens fokus ge goda förutsättningar till en självständig, stimulerande och trygg livssituation - dygnet runt. Vi är 2 500 medarbetare som i våra olika funktioner ger stöd och omsorg till de medborgare som behöver det. Tjänsten och arbetsuppgifterna Vi söker nu en avgiftshandläggare till Myndighet stöd på vård- och omsorgsförvaltningen! Du kommer främst arbeta med avgiftshandläggning men också ha andra administrativa arbetsuppgifter vid sidan av. Du arbetar i nära samarbete med 11 kollegor på Myndighet stöd samt med övriga kollegor på hela Myndighet på vård- och omsorgsförvaltningen. Som avgiftshandläggare har du ett varierande uppdrag i en utvecklande och föränderlig miljö. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att ansvara för beräkning av avgifter utifrån gällande regler med utgångspunkt i socialtjänstlagen. Detta innebär att du kommer att göra beräkningar på avgifter utifrån inkomstuppgifter från medborgaren samt information från pensionsmyndigheten. I arbetsuppgifterna ingår också att besvara samtal dagligen från medborgare. Våra medborgare har olika behov och därför ser vi att du har god serviceförmåga samt ett professionellt bemötande. Det ingår andra administrativa arbetsuppgifter inom ramen för Myndighet stöd. I rollen ingår både intern och extern samverkan. Vi erbjuder dig Detta är ett meningsfullt arbete med utvecklingsmöjligheter där vi tillsammans i teamet stöttar varandra i vårt dagliga arbete. Myndighet stöd består av tre team, avgiftshandläggarteamet, Hemgångsteamet och Bosamteamet och leds av en verksamhetschef. Vi är prestigelösa och inkluderande och har nära till skratt under arbetsdagarna. Du som söker till oss - Du har en avslutad gymnasieutbildning. - Du har goda kunskaper i Officepaketet och god datavana. - Du har god förmåga att uttrycka dig i svenska i tal och skrift. - ett gott professionellt bemötande med hög servicekänsla samt god samarbetsförmåga. Det är meriterande om du har: - erfarenhet från tidigare arbete som avgiftshandläggare. - erfarenhet från att ha handlagt i verksamhetssystemet Life Care.  Vi söker dig som har förmåga att arbeta på ett strukturerat och systematiskt sätt, där du planerar och organiserar ditt arbete väl. Du slutför dina arbetsuppgifter och följer upp resultatet. För dig är det naturligt att ha en lösningsorienterad inställning. Du ser möjligheter och bidrar till utveckling inom verksamhetsområdet. Det är viktigt att du är noggrann och kvalitetsmedveten. Vidare har du ett gott bemötande samt gör ditt bästa för att bistå med stöd för att få en välfungerande verksamhet I den här rekryteringen påbörjar vi första urvalet efter att ansökningstiden har löpt ut. Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons