Vill du vara med och göra skillnad för barn och unga som har det svårt? Då är du kanske vår nya familjehemskonsulent!

Arbetsuppgifter

  • Handledning av familjehem
  • Utbildning och information till familjehem
  • Utredning av nya familjehem
  • Kontakt med socialtjänst och andra aktörer
  • Dokumentation
  • Sammanställa Handledningsrapporter
  • Sammanställa Månadsrapport
  • Söka nya placeringar
  • Viss tjänstgöring på annan ort (2-3 dagar per månad i Stockholm med omnejd, direkttåg från Gbg)
  • Arbetet utgår från ditt hemmakontor och hemma hos våra familjehem samt möten på socialtjänster, skola mm.



Kvalifikationer

  • Socionom-/Beteendevetareexamen
  • Erfarenhet med minst 3 års arbete inom socialtjänst. Meriterande med erfarenhet som familjehemsekreterare.
  • Goda kunskaper i socialtjänstlagen och andra relevanta lagar och förordningar
  • Mycket goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift


Personliga egenskaper

  • Du är engagerad och har ett genuint intresse för barn och ungdomar.
  • Ett mycket fritt arbete där du själv planerar dina dagar
  • Kvälls -/ helgarbete kan förekomma om det passar familjehemmet och dig bäst.
  • Du är kommunikativ och och har lätt för att skapa relationer.
  • Du är strukturerad, ansvarsfull och har förmågan att arbeta självständigt och i team.


Vi erbjuder

  • Ett meningsfullt och utvecklande arbete
  • En god arbetsmiljö med kompetenta kollegor
  • Möjlighet att planera din arbetstid i stor utsträckning såsom du själv önskar.
  • Mycket bra Friskvårdsbidrag
  • En tillsvidareanställning med kollektivavtal
  • Heltidstjänst är 38h/v.


Om oss

Trygga Hem Familjehem arbetar för att barn och unga ska få växa upp i en trygg och stabil miljö med mycket kärlek och omsorg.

Vad är det som gör oss unika?

  • Vi tror på att varje barn har rätt till en trygg och stabil uppväxt.
  • Vi arbetar nära familjehemmen för att skapa en god relation och ett bra samarbete
  • Vi erbjuder kontinuerlig handledning och utbildning till våra familjehem
  • Varje familjhemskonsulent har extern handledning
  • Varje familjehem har extern handledning


Kvalifikationer

Socionom eller Beteendevetarexamen är krav med minst 3-års erfarenhet av arbete inom socialtjänsten. Merit om du har arbetat som familjehemssekreterare!

Handledningsutbildning är en merit!!

Rekrytering sker löpande och platsen kan därför tillsättas innan annonsen har löpt ut. Endast sökande som uppfyller kraven går vidare i ansökningsprocessen. Vi kontaktar de som går vidare. Referenstagning är självklart.

Har du både personlig lämplighet, kompetensen, erfarenheten och en mycket god förmåga att arbeta självständigt kanske det är just dig som teamet väntar på!

Varmt välkommen med din ansökan önskar vi på Trygga Hem Familjehem!

  • Ange när du kan påbörja din nya anställning om du skulle bli erbjuden!
  • (Önskemål att ny familjehemskonsulent startar i augusti). Men rätt person är viktigare än startdatum.


Trevlig Sommar önskar Trygga Hem!


Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons