OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida centio.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-03

Vi söker en Byggledare till installation Slussen till Trafikmyndighet i Stockholm..

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult.

Tjänsten är på heltid

Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.

Uppdraget

Myndigheten är den som har det övergripande ansvaret för att alla som bor i, eller besöker, regionen ska ha tillgång till en väl utbyggd, lättillgänglig och pålitlig kollektivtrafik. I myndighetens uppdrag ligger att bereda och verkställa beslut om inriktning och omfattning för en långsiktigt hållbar kollektivtrafik. Dessutom ansvarar de för styrning och uppföljning av trafikdrift samt upprätthållandet av infrastrukturens funktion, säkerhet och värde. Varje dag reser mer än 700 000 personer med den allmänna kollektivtrafiken, det vill säga resor med tunnelbana, bussar, pendeltåg och lokalbanor.

I denna roll som byggledare med installationskompetens ansvarar man i första hand för produktionsskedet i form av samordning av alla projektets entreprenader samt även samordning med Staden, som är byggherre, och deras entreprenader. Projektarbetet bedrivs i nära samverkan med Stockholms Stads Projekt Slussen. Arbetet omfattar kontroll, uppföljning och godkännande av anlitade entreprenörers arbete och egenkontroll, samt ansvar för att arbetet bedrivs enligt gällande lagar och krav samt för ändamålet framtagna handlingar, samt följer Stadens Arbetsmiljöplan. Rollen ansvarar även för uppföljning av tid, kostnad och innehåll

ArbetsuppgifterExempel på uppdrag och ansvar:• Bidra till framtagandet av handlingar, så som AF-delar, och sammanställa dokument inför utskick av förfrågningsunderlag (FFU) enligt LUF. Vara behjälplig vid platsbesök och under fråga/svar-period. • Delta i arbetet med granskning och utvärdering av anbud samt eventuella förhandlingar och kontraktsskrivning. • Aktivt styra, följa upp och rapportera byggentreprenadens framdrift avseende tid, kostnad och kvalitet. • Ansvara för ändrings- och tilläggsarbeten samt avdrag (ÄTA) utifrån kontrakt och dokumentera dessa, rapporterar dessa kontinuerligt till projektledaren. • Samordning med Staden under produktions- samt överlämningsskede. • Representera myndigheten i löpande möte serie t.ex. B-möte produktion, produktionssamordningsmöte, tidsplaneringsmöte, arbetsmöte och arbetsmiljöronder. • Ansvara för input avseende prognos för gällande byggentreprenad. • Leda och protokollföra byggmöten utifrån överenskommen agenda. • Stödja entreprenörens arbete med att ta fram arbetsplaner, tidplaner och detaljerade veckoplaner. Godkänna när dem är klara och kommunicera dessa till angränsande verksamhet och intressenter. • Säkerställa att projektets entreprenörer följer Stadens inskrivningsregler. • Säkerställa att entreprenören efterföljer Stadens krav på arbetsmiljö, arbetsberedningar i enlighet med deras arbetsmiljöplan. • Säkerställa att entreprenören efterföljer myndighetens säkerhetsstyrningssystem, krav på miljö och arbetsmiljö, tekniska riktlinjer samt övriga styrande dokument och rutiner som berör arbetet. • Fatta för projektet erforderliga beslut utifrån mandat. • Delta vid besiktningar och bistå vid överlämning till förvaltningen. • Representera myndigheten och projektet i kontakt med olika externa parter och aktörer såsom myndigheter, leverantörer och entreprenörer. • Rapportera till Projektledaren samt koordinera sig mot övriga i projektet. • Delta i projektrelaterade möten för att ta del av information om verksamhetens framdrift.

Krav (OBS, obligatoriska)

Minst 5 års erfarenhet av att leda installationsarbete i motsvarande roller byggledare, arbetsledare, produktionschef, platschef i projekt på över 300 miljoner SEKMinst 10 års erfarenhet i rollen som installationssamordnareArbetat i bygg-och anläggningsprojekt, minst 3 projekt varav 1 projekt i underjordsanläggning och 1 projekt över 500 MSEK. Erfarenhet inom entreprenadsjuridik AB,ABT&ABK. Erfarenheten ska ha uppnåts via dokumenterade studier och/eller minst 5 års arbetslivserfarenhet där denna entreprenadjuridik tillämpats i arbete med avtal, protokollskrivning, förhandlingar mm.

Erfarenhet av att koordinera arbeta mot olika leverantörer i en organisation som i huvudsak är en beställarorganisation.

Meriterande

Arbetat med samordning av teleinstallation i 2 projekt. Behörighetsutbildning Heta Arbeten med certifikat inom senaste 3 år. Utbildning BAS-UMinst 3 års erfarenhet av att som konsult eller anställd ha haft motsvarande roll (byggledare) inom beställarorganisation. Behörighetsutbildning Lift med certifikat inom senaste 3 år.

Om oss

Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.

Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.

Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.

För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.

Läs gärna mer om oss på centio.se.

Vänligen skicka ditt CV på svenska.

Vi ser fram emot din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons