Om tjänsten

Besök hemsida his.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-31

Högskolan i Skövde är en central och ledande aktör för utbildning, forskning och samverkan som stödjer omställningen för en hållbar framtid – regionalt, nationellt och internationellt. Våra 10 000 studenter och 500 medarbetare skapar förutsättningar för samhällets digitala transformation och hållbar samhällsutveckling genom högkvalitativ utbildning och forskning inom valda områden. Välkommen till ett levande campus mitt i Skaraborg. Institutionen för handel och företagande har drygt 40 anställda och inrymmer ämnen som företagsekonomi, nationalekonomi, statistik och juridik. Undervisningen bedrivs i flera utbildningsprogram med särskilda profiler. Forskningen sker huvudsakligen i forskargrupper som sammantaget utgör en av Högskolans forskningsspecialiseringar – Organisering för hållbar utveckling. IHF uppmuntrar vidare akademisk och pedagogisk utveckling och förväntar att blivande kollegor delar utvecklingsintresset. Den som anställs på den aktuella anställningen kommer att ingå i kompetensgruppen för marknadsföring. Anställningen är som adjunkt i ämnet företagsekonomi som omfattar områden som internt och externt är kopplade till hur företag och organisationer effektivt och hållbart hanterar sina villkor och begränsade resurser. Området utvecklar kunskap och färdigheter för att analysera, förstå och hantera organisationers utmaningar, möjligheter och lösningar.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara bred undervisning inom området företagsekonomi, upp till 90 procent av arbetstiden och den administration som kommer av arbetet. Ytterligare arbetsuppgifter kan komma att ingå i befattningen.   Vi söker dig som har: • Avlagd examen på avancerad nivå • dokumenterad god samarbetsförmåga • dokumenterad god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.   Vi kommer också att värdera följande bedömningsgrunder vid anställningen: • Graden av sådan skicklighet som är ett krav för anställningen. • Visat pedagogisk skicklighet med utgångspunkt från de aspekter som beskrivs i Högskolans anställningsordning • Genomgått högskolepedagogisk utbildning om minst 15 högskolepoäng eller på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper. • Erfarenhet av undervisning inom marknadsföring • Dokumenterad erfarenhet av pedagogiskt utvecklingsarbete. • God administrativ förmåga. • Graden av förmåga att kommunicera forskning med det omgivande samhället.   Vid denna anställning kommer stor vikt att fästas vid visat pedagogisk skicklighet med utgångspunkt från de aspekter som beskrivs i Högskolans anställningsordning och erfarenhet av undervisning inom marknadsföring.   Anställningen är en tillsvidareanställning som omfattar 100 %. Högskolan tillämpar 6 månaders provanställning.   Sista ansökningsdatum: 21 juni Diarienummer: Ref nr HS2024-386   Kontaktuppgifter Upplysningar om anställningen lämnas av avdelningschef Kirsi Minkkinen och ämnesansvarig lärare Torbjörn Ljungqvist. Facklig information lämnas av Anders Johansson (Saco-S) eller Sonja Nohlgren (ST). Samtliga personer nås via Högskolans växel 0500-44 80 00.   Ansökan Du söker anställningen via vår hemsida, www.his.se/jobb genom att klicka på ”Ansök” längst ned i annonsen. Där kan du även läsa mer oss Högskolans rekryteringsprocess samt vilka förmåner du har som medarbetare hos oss. Till din ansökan ska följande dokument bifogas:   • CV • Personligt brev • Dokument som styrker din ansökan •   Kontakta HR-avdelningen på [email protected] om du har publikationer som inte kan bifogas elektroniskt direkt i ansökan. Publikationerna ska vara högskolan tillhanda senast en vecka efter sista ansökningsdatum.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons