OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Vi har idag drygt 1 000 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på 155 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 1,2 miljoner medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY. Vill du vara med och bidra till ett friskare arbetsliv? Feelgood söker nu en Utredare och Ärendesamordnare till affärsområde Skadligt bruk! Feelgood finns över hela Sverige med drygt 1000 medarbetare som möter våra kunder digitalt och fysiskt på 155 platser i hela landet, i vår egen regi eller med partners. Feelgood består av tre specialistområden – företagshälsovård där även organisation och ledarskap ingår, skadligt bruk och privathälsa. Vår vision är Sveriges friskaste kunder och våra kundföretag finns i alla branscher. Feelgoods kultur och arbetsgemenskap kännetecknas av positiv inställning, innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat. Affärsområde skadligt bruk hjälper företag och organisationer i hela Sverige med förebyggande insatser, utredning och rehabiliterande insatser för att motverka eller hantera att anställda utvecklar ett riskbruk eller skadligt bruk. Nu söker vi en utredare/ärendesamordnare inom affärsområdet skadligt bruk som vill vara med att utveckla våra utredningar och våra förebyggande insatser. Du ingår i ett nationellt team som ansvarar för mottagande av arbetslivskunder. Teamet består av engagerade och professionella kolleger som jobbar tillsammans och stöttar varandra oavsett var i landet ni sitter. Tillsammans med dina kolleger är du ansiktet utåt för affärsområdet. Rollen innebär även ett nära samarbete med andra specialister i hela Feelgood för att uppnå våra mål. På uppdrag av våra kunder utreder du hur det skadliga bruket ser ut hos individer och efter bedömning ger du en rekommendation på insats. Du följer sen ärendet genom hela processen och stöttar och rådgör chef och är kontaktväg mellan behandling och arbetsgivaren. Du utvecklar kundens arbetsmiljöarbete genom att leverera förebyggande tjänster och vara expertresursen i situationer som upplevs som svåra och utmanande för våra kunder. Du arbetar tillsammans med kundens organisation och genomför egen leverans av tjänster till kund, t ex genom utbildning och stöd till chefer och HR i frågor som rör skadligt bruk kopplat till arbetsplatsen. Du arbetar med ett konsultativt arbetssätt och aktiv merförsäljning genom att kontinuerligt återkoppla genomförda insatser till kund och föreslå nya insatser med syftet att skapa värde hos kunden. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att: • Genomföra utredningar för att kartlägga skadligt bruk hos anställda hos våra kundföretag. • Uppföljning av behandlingsinsatser med kunder. • Erbjuda rådgivning och chefsstöd i frågor som rör skadligt bruk. • Genomföra utbildningar i skadligt bruk speciellt utformade för arbetsplatsen. • Översyn och implementering av alkohol- och drogpolicy hos våra kundföretag. • Identifiera och kartlägga behov hos våra kunder där Feelgoods olika specialistområden kan bidra till lösningar. Vi söker dig som: • Är socionom, beteendevetare, hälsopedagog eller har likvärdig högskoleutbildning. • Har minst 4 års erfarenhet av utredning, samordning eller behandling av riskbruk, skadligt bruk eller beroende. • Är utåtriktad, självständig, initiativrik, ansvarstagande och gillar att lära dig nya saker. • har erfarenhet av försäljning och kundarbete och förstår vikten av att alltid ha kunden i fokus. • Gillar att skapa och utveckla affärer och har god förmåga att skapa bra relationer. Leveransplaneringen och tillgängligheten för kunder måste fungera så det är viktigt att du har lätt för att prioritera och strukturera. Du gillar högt tempo och är effektiv i ditt dagliga arbete. Du har goda kunskaper i svenska och i engelska, både i tal och i skrift eftersom vi har engelskspråkiga kundföretag. Det är meriterande om du jobbat med någon form av chefstöd eller rådgivning samt om du jobbat med utbildning. Erfarenhet som chef och/eller HR är också meriterande. Vi är i ett spännande skede i affärsområdets utveckling då vi har växt med ett förvärv under 2022 och en ny organisation har utformats i början av 2023. Arbetet framöver innebär att, tillsammans med ditt team fortsätta att leverera eftertraktade tjänster och är med och implementerar nya arbetssätt och är delaktig i att integrera våra tjänster med de andra affärsområdena i Feelgood. Organisationen jobbar aktivt med att skapa en vinnande kultur genom The Feelgood Way som innebär att vi aktivt strävar efter arbetssätt, rutiner, processer och att leda sig själv och andra så att goda resultat skapas för våra kunder, vårt bolag och våra medarbetare. Krav på goda IT-kunskaper samt körkort. Vi erbjuder dig att arbeta förebyggande för sunda och säkra arbetsplatser. Du har möjligheten att vara med och påverka, utveckla och utvecklas. Omfattning: Tillsvidareanställning på 100 %. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tjänstens placering är i Göteborg eller Stockholm. En del resor ingår i tjänsten. Har du frågor kontakta [email protected] Välkommen med din ansökan, urval och intervjuer sker löpande. I den här rekryteringen tar vi alltid ett alkohol- och drogtest på våra slutkandidater.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons