OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-31

Arbetsbeskrivning

Vi letar nu efter nästa stjärna till receptionen på Schneider Electric i Nyköping.

Söker efter dig som är serviceinriktad och har en förmåga att identifiera och hantera uppgifter på egen hand. Du kommer ha, och behöver trivas med att ta, stort eget ansvar för reception och växel och dess ingående arbetsuppgifter. Du har ett trevligt och professionellt sätt gentemot både besökare och kollegor samt är tydlig i din kommunikation. Service är ditt ledord men du kan också ställa krav när så behövs då du kommer utgöra en viktig del i säkerhetsarbetet på plats avseende att säkerställa att endast behöriga personer kommer in i byggnaden. Du trivs i en arbetsmiljö där uppgifterna är av både rutinmässig och varierande art. Du är ordningsam och håller ordning och reda. Du trivs med att ta dig an olika arbetsuppgifter som kan variera utifrån dagens krav och behov och inte rädd för att ”hugga i” där så behövs.

Du kommer samarbeta med kontorschefen på plats samt tillhöra ett centralt team som tillsammans hanterar Schneider Electrics telefonväxel för Sverige.

Plats: Schneider Electrics i Nyköping, Eskilstunavägen 3, 611 56 Nyköping.

Arbetstid: Dagtid/kontorstid måndag-fredag.

Ansvarsområden

  • Bemanna reception och telefonväxel och vara ”ansiktet utåt” för besökare såväl som intern personal.
  • Registrera och kontrollera behörighet för besökare.
  • Ta emot inkommande samtal och guida inringande till rätt avdelning och/eller person.
  • Administrera passerkort och säkerställa ordning och reda i receptionen samt närliggande områden.
  • Hantera beställningar av förbrukningsvaror och andra administrativa uppgifter.

Uppstart kommer att ske efter sommaren!

Kvalifikationer

  • Goda kunskaper i svenska och engelska, ytterligare språkkunskaper är meriterande.
  • Erfarenhet av reception och/eller telefonväxel är meriterande men inte ett krav.
  • God dator- och systemvana.
  • Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt utan avkall på kvalitet eller service då du kan behöva utföra flera arbetsuppgifter parallellt.

Om företaget

Schneider Electric Sverige AB

Schneider Electric är ett globalt energihanteringsföretag med närvaro i Sverige. I Sverige erbjuder Schneider Electric lösningar inom energihantering och automation för industrier, fastigheter, datacenter, infrastruktur och bostäder. Deras produkter och tjänster syftar till att hjälpa kunder att effektivisera sin energianvändning, öka driftsäkerheten och minska miljöpåverkan. Schneider Electric har etablerat sig som en ledande aktör inom energibranschen i Sverige och fortsätter att bidra till innovation och hållbarhet inom energisektorn.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 11 Dagar - 3 Månader
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons