Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-30

ValueOne söker en Strategisk inköpare som kommer att vara en del av ett team som driver inköp av direkt material. Du kommer att arbeta i nära samarbete med andra avdelningar som produktionsledning, kvalitet, utveckling i syfte att skapa mervärde när det gäller kvalitet, kostnad och teknik. Vår kund är verksam inom Försvarsindustrin och är placerad i Karlskoga. Uppdraget är löpande och ska tillsättas omgående. Möjlighet att arbeta på distans någon dag i veckan finns.   

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

  • Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
  • Tjänstepension
  • Sjuk- och vårdförsäkring 
  • Friskvårdsbidrag
  • Personlig coachning och karriärrådgivning
  • Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar 
  • Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)

Om rollen

Som Strategiskt inköpare ansvarar för företagets befintliga leverantörer och inköpsbehov, vilket innebär ett kommersiellt ansvar för att säkra optimerade löpande leveranser till företagets produkter.

  • Kategoriansvar, utveckla och implementera inköpsstrategier
  • Kartlägga marknaden för tilldelade inköpskategorier
  • Kontinuerligt utmana, granska och utveckla leverantörsbasen
  • Identifiera och etablera relationer med nya leverantörer
  • Driva leverantörsförhandlingar och realisera förbättringsinitiativ
  • Upprätta, revidera och underhålla inköpskontrakt
  • Driva förbättringsarbete inom inköpsprocesser, både internt och med leverantörer
Erfarenhet och kompetens

Du har gedigen erfarenhet av leverantörsförhandlingar och samarbeta med internationella leverantörsrelationer. Vi tror också på att du har mycket god affärsförståelse och är duktig på att underhålla affärsrelationer. Du har strategisk förmåga och arbetar på ett systematiskt och analytiskt sätt. För att lyckas i rollen behöver du vara flytande på svenska och engelska i både tal och skrift. Önskvärt med akademisk examen (civilekonom, civilingenjör eller motsvarande) alternativt mångårig yrkeserfarenhet. Erfarenhet från verkstadsindustrin är önskvärd men inte ett krav.

Ansökan  

Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Zinu Kamaly på telefon: 076 513 40 22 alternativt 010 332 29 20.  

 

 

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons