Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-30

Om Simplify:Vi är visionärer, möjliggörare och problemlösare. Vi hjälper företag och organisationer att driva digitalisering i stället för att prata om det, och vi ser äntligen hur en hel värld fått upp ögonen för den hybrida arbetsplatsen som vi arbetat med i decennier. Simplify är ett nischat IT-bolag som är specialiserat på den digitala arbetsplatsen. Bolaget grundades 1984 och har genom åren arbetat med många typer av IT-relaterade tjänster. I dag är Simplify främst associerade med sin marknadsledande position inom video och mötesrumsteknik, men bolaget är även stort inom print och telefoni.

Vi arbetar enbart med branschens ledande varumärken och har bland annat fått Ciscos ärofyllda utmärkelse Collaboration Partner Of The Year två år i rad. Samtidigt är det viktigt att poängtera att vi är en oberoende partner som alltid utgår från kundens behov och önskemål och väljer lösningar utifrån detta. Simplifys styrkor är vår mångsidighet, vår flexibilitet och vår pålitlighet. Vi har ett eget logistikcenter med god lagerhållning och har alltid tillgängliga installatörer världen över, vilket garanterar driftssäkerhet och tidsenliga leveranser. Oavsett om vi utför ett mindre, lokalt uppdrag eller rullar ut en global installation kan kunden vara trygg i att vi gör det vi ska – och ofta mer därtill.

Simplify har huvudkontor i Göteborg, med filialer i Stockholm, Malmö och Lidköping. Vi är i dag ett 30-tal anställda, som levererar, installerar och supportar lösningar i över 50 länder.”

Om tjänsten:Som 1st Line Support kommer din huvudsakliga uppgift vara att hantera inkommande ärenden på first line-nivå via telefon och e-post. Du kommer att arbeta med att registrera, följa upp och hantera ärenden i vårt ärendehanteringssystem från start till avslut.

En viktig del av ditt arbete är att initiera grundläggande felsökning och eskalera mer komplexa problem till 2nd line-tekniker. Det är även ditt ansvar att beställa nödvändiga reservdelar när det krävs i ärenden du ansvarar för samt att planera tekniker på återbesök när reservdelar ankommit. Som 1st line support följer du sedanupp dessa ärenden för att säkerställa att våra SLAer hålls.

Att ta hand om interna tekniken och hjälpa kollegor i teamet eller andra avdelningar vid behov ses som en självklarhet för dig. Tjänsten är stationerad på huvudkontoret i Nya Hovås.

Egenskaper:Vår kundsöker dig som är organiserad, noggrann och har ett starkt intresse för teknik. Du arbetar metodiskt och systematiskt, hanterar stress väl och trivs i en snabb arbetsmiljö. Du är prestigelös, ansvarstagande och initiativrik, med en naturlig förmåga att lyssna och anpassa dig efter kunders och kollegors behov.

Du är lättlärd och serviceminded med god kommunikationsförmåga på svenska och engelska. Erfarenhet från helpdesk eller servicedesk är meriterande.

Simplify erbjuder:

  • En spännande och utvecklande arbetsmiljö med möjlighet att lära sig ett yrke in AV-teknik.
  • Utbildning och fortlöpande kompetensutveckling.
  • Ett härligt team med kollegor som stöttar och hjälper varandra.
  • Konkurrenskraftig lön och förmåner.

I denna rekrytering samarbetar Simplify med M-R Partner. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Rekryteringsansvarig Marc Magnusson på 0707-972718 alt. [email protected]. Vi träffar kandidater löpande så tveka inte på att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons