Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-29

Är du på jakt efter nästa utmaning och vill fortsätta utvecklas inom rollen som ekonomiadministratör? Har du dessutom förmågan att skapa goda kontakter både internt och externt och vill samordna ekonomihantering för externa projekt? Då kan detta vara något för dig! Skicka in din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval. OM TJÄNSTEN Region Stockholm har det övergripande ansvaret för att alla som bor i, eller besöker, regionen ska ha tillgång till en väl utbyggd, lättillgänglig och pålitlig kollektivtrafik. I Trafikförvaltningens uppdrag ligger att bereda och verkställa beslut om inriktning och omfattning för en långsiktigt hållbar kollektivtrafik. Nu söker Trafikförvaltningen förstärkning. De söker en ekonomiadminsitartör som vill ansluta sig till dem och vara en viktig och avgörande funktion för verksamheten. Sektion "Projekt till Förvaltning" arbetar i gränssnitten mellan projekt och förvaltning där de ansvarar för planering, ledning och styrning för överlämnande och mottagning av tillgångar och dess information mellan projekt och förvaltning. Ett av dessa gränssnittsområden är "Externa Projekt" som gör intrång på TF:s spårbundna anläggning. Som ekonomiadministratör kommer du huvudsakligen att jobba inom detta gränssnittsområde med ekonomihantering och administration. I rollen kommer du skapa goda kontakter både intern och extern samt samordna dessa inom ekonomihantering för externa projekt. En stor del av ditt arbete innefattar ekonomisk uppföljning och fakturahantering. Du kommer också att jobba med andra administrativa delar såsom att lägga upp nya projekt samt avsluta gamla, besvara frågor från kunder och entreprenörer gällande fakturaunderlag, sköta verksamhetsbrevlådan och se till att inkomna frågor besvaras löpande. I din roll som ekonomiadministratör har du många kontakter med kommuner och privata bolag likväl som interna kontakter. Uppdraget pågår 5e aug 2024 - 4e aug 2025 med eventuell chans till förlängning. Visst låter det intressant! Du erbjuds * Vara en del av en kultur som präglas av värdeorden; öppenhet, kompetens, kunskap, pålitlighet och samverkan. * Utvecklas dels yrkesmässigt dels personligt * En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. För denna roll kommer även en säkerhetsprövning genomföras. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Skapa goda kontakter både intern och extern och samordna dessa inom ekonomihantering för externa projekt * Ekonomisk uppföljning och fakturahantering * Administrativa uppgifter såsom att lägga upp nya projekt samt avsluta gamla, besvara frågor från kunder och entreprenörer gällande fakturaunderlag, sköta verksamhetsbrevlådan och se till att inkomna frågor besvaras löpande * Kontakter med kommuner och privata bolag likväl som interna kontakter VI SÖKER DIG SOM - Minst 4 års erfarenhet av fakturahantering i affärs- och ekonomisystem. - Minst 2 års erfarenhet av hantering av kundrelationer gällande faktura och andra ekonomiärenden. - Minst 4 års erfarenhet av användning av verktyget MS Excel för ekonomihantering. Detta måste framgå tydligt i CV (nä och var). - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då dessa språk används dagligen på arbetsplatsen. Det är meriterande om du har - Erfarenhet av affärs- och ekonomisystemet Unit 4 Business World. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Vi ser att du är initiativtagande och drivande; du driver dig själv och dina arbetsuppgifter framåt. Du har en god kommunikativ förmåga och förstår vikten i att skapa goda relationer. Därtill är du lyhörd och prestigelös och en sann lagspelare. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons