Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-28

Vill du vara en nyckelspelare i ett statligt affärsverk och stötta enhetscheferna? Har du tidigare erfarenhet av ekonomiadministrativa uppgifter och även UBW/Agresso? Då kan rollen som ekonomiadminstartör vara din nästa utmaning! Skicka in din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval. OM TJÄNSTEN Vi söker just nu för kunds räkning en ekonomiadministratör. Vår kund arbetar med och ansvarar för att elöverföringsystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt. I dagsläget har företaget drygt 1400 medarbetare; de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, kontor finns även ibland annat Sundsvall, Göteborg och Sollefteå. Med anledning av att verksamheten expanderar som aldrig förr söker de nu någon som kan avlasta cheferna och underlätta deras vardag - är det kanske du?! kan du nu vara den som avlastar cheferna och är en nyckelspelare. Uppdraget omfattar att stötta ett antal chefer med ekonomiadministrativa uppgifter. Rollen kommer att delas mellan flera olika enheter och avdelningar. Ekonomiadministratören behöver självständigt och med stort eget ansvar tillsammans med avdelning, sektions och enhetschefer arbeta för att avlasta cheferna i sitt dagliga arbete genom att planera och utföra ekonomiadministrativa uppgifter. Du kommer arbeta dagligen i ekonomisystemet UBW/Agresso. Uppdraget pågår 01-Oct-2024 - 30-Sep-2026. Visst låter det intressant! Du erbjuds * Här finns många möjligheter att få en ett varierat och utvecklande uppdrag om du är driven, social, självgående och serviceinriktad. * Ett långsiktigt uppdrag hos ett statligt affärsverk * En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. För denna roll kommer även en säkerhetsprövning genomföras. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Dagligen stötta avdelning, sektions och enhetschefer i deras dagliga arbete * Fakturahantering * Resebokningar * Dokumentation, uppföljning och rapportering av enheternas verksamhet * Beställningar av olika slag * Samordna frågor för avdelningen vid behov, t ex sammanställningar VI SÖKER DIG SOM - Avslutad eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi - Minst 5 års arbetslivserfarenhet av arbete med ekonomiadministrativa arbetsuppgifter såsom: hantering/-kontering utav inkommande leverantörsfakturor - Minst 3 års arbetslivserfarenhet av ekonomisystemet UBW/Agresso. Detta behöver framgå tydligt i CV:t. - Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word, Powerpoint och Outlook. Detta behöver framgå tydligt i CV:t. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då detta är språk som förekommer dagligen på arbetsplatsen Det är meriterande om du har - Minst 3 års arbetslivserfarenhet av administration i offentlig verksamhet, t.ex. statlig eller kommunal För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: I denna roll ser vi att du är engagerad, proaktiv och prestigelös. Du tar initiativ och hittar lösningar, är strukturerad och noggrann. Även en god kommunikativ förmåga, en vilja att dela med sig av sina kunskaper och att framgångsrikt kunna samarbeta med andra är viktiga egenskaper. Därtill ska du gärna självständigt driva ditt arbete med varierande uppgifter. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. För denna roll kommer även en säkerhetsprövning genomföras.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons