Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-28

Vill du vara en del av Sesol-familjen? Här kommer du att jobba tillsammans med kollegor som jobbar hårt för att vi ska vara det självklara valet inom solceller, batterier och elbilsladdare.

Din framtida utmaning

Som projektkoordinator på Sesol ansvarar du för att koordinera och samordna det administrativa arbetet inom projekteringsprocessen och kundresan. Du agerar som kundens primära kontakt och fungerar som en viktig kommunikationslänk internt mellan avdelningar. Du har stort ägandeskap över att kontrollera och säkerställa korrekt information och uppgifter för att uppfylla kundernas förväntningar. Din dagliga kundkontakt sker genom telefon och ärendehantering. Trots att du arbetar i ett team, utför du en stor del av ditt arbete självständigt, med stöd från din närmsta ledare.

Dina övergripande arbetsuppgifter och ansvarsområden inkluderar:

  • Projektplanering och förberedelser i olika moment genom processen, där du leder kunden genom varje steg och säkerställer att deras upplevelse är i världsklass.
  • Kommunikation och samordning för att informera kunden genom hela projekteringsprocessen.
  • Hantering och administration av projekteringsunderlag, beräkningar, orderhantering och granskning, där arbetet sker i Sesols affärssystem.
Vem är vår perfekta matchning?

Vi söker dig som är noggrann och tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter. Du brinner för kundservice och strävar alltid efter att leverera de bästa lösningarna för kunden. Vi tror att du har utmärkta kommunikationsfärdigheter, både muntligt och skriftligt, och kan effektivt interagera med både kunder och kollegor.

Du trivs med administration och koordinering, och tycker om att ha ordning och reda. Din förmåga att hantera administrativa uppgifter med precision och effektivitet är en av dina styrkor. Vi värdesätter din förmåga att samarbeta väl i team och att bidra med dina idéer och perspektiv. Du är redo att stötta dina kollegor för att nå gemensamma mål.

Då vi befinner oss i en föränderlig bransch är det viktigt att vara flexibel och förändringsbenägen. Du anpassar dig snabbt till nya situationer och tar dig an förändringar med en positiv inställning.

Vi vill att du har:
  • Erfarenhet av administration och koordinering
  • Erfarenhet av kundservice och kundbemötande
  • Flytande svenska, både muntligt och skriftligt
  • Gymnasieexamen
Det är extra bra om du även har:
  • Utbildning/kurser inom administration och projektledning
Detta gör livet trevligt hos oss
  • Goda förmåner och arbetsvillkor
  • Interna tävlingar
  • Du ingår i ett välkomnande och familjärt team
Bra att veta om anställningen

Lön:Fast lönPlacering: JönköpingTillträde: Enligt överenskommelseAnställningsvillkor: Heltid med 6 månaders provanställning

Vi förstår att du vill söka jobbet direkt, men detta är också braatt veta!

Ansökan tas endast emot här på vår karriärsida. Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontakten finner du nedan. Urval kommer ske löpande.

På Sesol blir alla arbetstimmar soliga. Gör som över 1000 andra och maxa dina soltimmar du också. Kliv in i värmen hos oss på Sesol – en solsäker arbetsplats!

Om Sesol AB

Vi älskar solen lite mer än andra – att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen.

Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons