OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida thepace.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-28

Om Elof Hansson

Elof Hansson har hela världen som arbetsplats. Vi är en global koncern med ett brett och mångsidigt erbjudande som omfattar tre affärsområden:

  • Trade – internationell handel med skogsprodukter
  • International – globala projekt för en hållbar framtid
  • Property – investerar i och utvecklar fastigheter i Göteborg

På Elof Hansson skapar vi mervärde för våra kunder och leverantörer inom områdena finansiering, marknadsföring, frakt och riskhantering genom att vara en kreativ och proaktiv affärspartner. Elof Hansson har cirka 200 anställda runt om i världen, varav cirka 100 arbetar på kontoret i Göteborg. Koncernen omsätter drygt 8 miljarder SEK. Elof Hansson Holding är moderbolaget i Elof Hansson gruppen och här finns koncernledning samt shared service center för bland annat Finans, IT och HR. Vi har en tydlig strategi om fortsatt tillväxt och utveckling i företaget med vår vision "Spearheading a sustainable tomorrow" som ledstjärna.

Ditt uppdrag

Som VD-assistent hos Elof Hansson kommer du vara en del av ett företag där du har möjlighet att påverka och skapa din egna roll, samtidigt som du är i händelsernas centrum där du supporterar VD samt säkerställer att action points efterföljs och drivs i rätt riktning. Du kommer att agera som VD:ns högra hand vilket innebär att du ansvarar för att organisera kalendern, boka möten, agera gatekeeper samt frigöra dyrbar tid för denne. Dessutom kommer du att hantera dokument och presentationer samt vara involverad i olika initiativ, vilket ger dig chansen att vara nyskapande och proaktiv. 

Rollens tyngdpunkt kommer ligga i att supportera VD men den innefattar också uppgifter såsom:

  • Hantera ledningsgruppens årshjul - förbereda, planera, säkerställa och protokollföra möten
  • Hjälpa till vid framtagande av presentationer och underlag relaterade till Elof Hanssons ledningsmöten, styrelsemöten samt andra sammanhang
  • Strukturera VD:s mail, kalender och möten
  • Förbereda, planera och säkerställa genomförande av olika arrangemang
  • Hantering av dokumentsignering, behörigheter, fullmakter, engagemangsrapporter

Din bakgrund

Du behöver inte ha någon särskild bakgrund eller varit i en specifik bransch, men en genuin serviceådra och ett par års erfarenhet från en liknande roll kommer att krävas för att kunna axla ansvaret. Du är en mycket van användare av MS Office och att ta fram presentations- och beslutsunderlag i Word och Powerpoint, även Excel.

Viktigt är också att du:

  • är van att koordinera olika typer av aktiviteter med hög kvalitet och leveranssäkerhet
  • har god förståelse för arbetet i en ledningsgrupp och arbetet gentemot en företagsstyrelse
  • gillar att röra dig mellan högt och lågt och att vara en del av en verksamhet som vill att Tillförlitlighet, Engagemang och Professionalism ska genomsyra affärsidén.

Det kommer att läggas stor vikt vid personlighet, för att vara framgångsrik i den här rollen behöver du kombinera pondus med emotionell intelligens. Du ska ha ett inbyggt driv i det du företar dig samtidigt vara professionell och ödmjuk i din framtoning. Integritet är avgörande när du hanterar företagets och VD:ns känsliga information. Du behärskar det svenska språket obehindrat i tal och skrift och är känd för att uttrycka dig väl i skrift, du behärskar engelska väl samt har en god digital förmåga. 

Du är uppmärksam på detaljer samtidigt som du har förmågan att lyfta blicken och se helheten utan att tappa fokus. Vidare är du självgående, strukturerad, serviceinriktad och möjlighetsfokuserad. Du är van vid högt tempo, har ett prestigelöst- och proaktivt förhållningsätt och är flexibel inför snabba förändringar. Slutligen är du effektiv och professionell i ditt arbetssätt, utan att tumma på kvalitet och noggrannhet.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Elof Hansson med Wise Professionals. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Wise, Fredrik Holmberg, [email protected]. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Wise Professionals arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. 

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons