Det finns nu en ny version tillgänglig för ledigajobb.se. Klicka på uppdatera eller ladda om sidan för att få tillgång till den nya versionen.
Allt vi gör på Samsung drivs av en orubblig passion för excellens - och ett orubbligt engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändringarna ständiga och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Precis som vi har gjort i över 80 år riktar vi blicken mot framtiden och förutser marknadens behov och krav så att vi kan styra vårt företag mot långsiktig framgång. Som vår nya medlem inom teknisk support kommer du att ha en viktig roll i att säkerställa att vi håller oss på toppen av marknaden och fortsätter att berika och förenkla livet för våra partners och installatörer.
Samsung fortsätter att växa och söker nu en teknisk supportperson till vårt Air Conditioning (Aircon) Team. I den här rollen kommer du att stödja våra installatörer och servicemedarbetare via e-post, teammöten eller telefon. Du kommer att vägleda dem med information, mätningar och guider om installation och service.
Du kommer att vara en del av ett sammansvetsat och erfaret team som rapportera till Johan Berggren. Vårt kontor ligger i Kista. Du kan förvänta dig resor inom Norden vid planerade besök. Träffa våra distributörer samt besöka installationer och lokala installatörer.
Arbetsbeskrivning
Vi arbetar med produktgruppen Climate Solutions. Här ingår allt från bostadsprodukter som luft till luft och luft till vatten. Vi har också ett stort utbud av produkter som är lämpliga för kommersiella applikationer. T.ex. VRF-system för hotell, restauranger och butiker.
I den här rollen kommer du att vara teknisk support för våra installatörer och distributörer. Du hjälper dem med rätt manual, stöd med serviceguider, inställningar i parametermenyer, mätningar av komponenter, en guide till reparationsenheter etc. Du kommer att hjälpa till med felsökning av produkter och läsa lednings- och kretsscheman.
Några av arbetsuppgifterna kommer att vara:
Vi gör saker annorlunda:
I linje med Samsungs ”Do what you can't” arbetar vi på ett annorlunda sätt. Vår supportavdelning är viktig för oss och våra kunder. Vi har olika öppettider, under högsäsong mellan 7: 00 - 18:00. Vi anpassar givetvis arbetstiderna efter vad som passar dig bäst.
Du kommer att resa för att stötta vårt säljteam mellan 10-20 dagar per år, men mer om det passar dig. Vi utbildar på plats för efterfrågade produktgrupper.
Vi vill utveckla nya verktyg för att stödja våra kunder. Ibland kan du vara projektledare och implementera nya verktyg som vi väljer att arbeta med.
Vi kommer att utbilda dig i allt som behövs gällande våra produkter, och om du är nyfiken på ett område och vill specialisera dig så hjälper vi gärna till. Om du är ambitiös kan ditt nästa steg i vår organisation vara att bli produktchef, arbeta med pre-sales eller bli säljare. Vi kommer att göra vad vi kan för att stödja din ambition.
Vad vi förväntar oss av dig:
I den här rollen behöver du ha goda kommunikationsfärdigheter och kunna vägleda, hantera och stödja olika kunder och intressenter på både svenska och engelska. Du behöver ha ett pedagogiskt förhållningssätt samtidigt som du gör det.
Vi söker dig som har:
Det är meriterande om du också har:
Samsung är ett dynamiskt företag i en snabbrörlig bransch, det finns många möjligheter att växa och utvecklas! För att trivas hos oss måste du vara en person som uppskattar tempo, förändring och att ta initiativ.
Några av våra förmåner:
...och mycket mer
Urvals- och intervjuprocessen sker löpande, vänligen ansök så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!