OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-27

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Vägen in till Stockholms stad går genom Kontaktcenter. Kontaktcenter är Stockholms stads kundcenter. Vi är cirka 85 medarbetare som svarar på frågor som rör samhällsbyggnad, skola & förskola samt sociala frågor. Vi hjälper stadens medborgare genom att ge vägledning, information och kvalificerad service via telefon och mejl. Det händer mycket hos oss, inte minst med bakgrund av ökade krav på förbättrad tillgänglighet och service samt effektivare ärendeprocesser och en bättre invånarupplevelse. Nu söker Vi Dig, erfarna verksamhetsutvecklare som trivs i en dynamisk miljö. Du som vill vara med och utveckla Stockholms bästa invånarupplevelse tillsammans med oss. Vi erbjuder Som medarbetare på Serviceförvaltningen erbjuds du introduktion samt utbildningsinsatser och seminarium inom aktuella verksamhetsfrågor. Vi har friskvårdsbidrag och varje vecka finns möjlighet till massage i våra egna lokaler. Du får dessutom tillgång till Stockholms stads nätverk. Din roll Tjänsten innebär att analysera, samordna och stödja vårt förbättringsarbete för bättre kund- och invånarupplevelse med en minskad administration och för ökad digitalisering. I uppdraget ingår att projektleda, utforma och leda både större och mindre utvecklingsprojekt. Du ska bistå ledning och verksamhet i analys och utveckling av processer och arbetssätt. Du har en sammanhållande roll för implementering av nya lösningar, rutiner och processer och är en drivande kraft i förändringsledning och digitaliseringsarbetet där du hjälper oss att se och ta vara på möjligheter till effektivisering och smarta lösningar med hjälp av ny teknologi och nya arbetssätt. Du kommer bland annat att arbeta med att: Samordna och ta fram underlag löpande för analys av verksamhetens flöden och leverans. Sammanställa underlag för beslut, på övergripande-, svarsgrupps-, och medarbetarnivå. Följa upp kundundersökningar, nyckeltal och rapportera resultat. Identifiera utvecklingsområden som bidrar till förbättrad lönsamhet, tillgänglighet och effektivitet. Ta fram prisberäkningar för nya och befintliga uppdrag. Ta fram underlag för hur olika uppdrag ska prissättas utifrån aktuell modell. Analysera hur Kontaktcenter kan bli mer digitaliserade och automatiserade. Din kompetens och erfarenhet  Vi söker dig med: relevant högskoleutbildning eller annan utbildning i kombination med yrkeserfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig några års erfarenhet som verksamhetsutvecklare/projektledare erfarenhet av att driva förändringsarbete i kontaktcenterverksamhet erfarenhet av att analysera data för process- och verksamhetsutveckling erfarenhet av långtidsprognostisering från kontaktcenterverksamhet dokumenterad kunskap och stort intresse för teknik, system och processer mycket god kunskap i excel Meriterande med: erfarenhet/god förståelse av kommunal eller statlig verksamhet grundläggande förståelse/kunskap inom ekonomi god kunskap i systemen Calabrio (tidigare Teleopti) och Telia Ace I rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet, motivation för tjänsten samt följande personliga förmågor: Som verksamhetsutvecklare behöver du vara självgående, van att styra din egen tid och driva ditt arbete framåt. Du tar initiativ och arbetar proaktivt, sätter igång aktiviteter och leder dem i mål. Du är modig då du i rollen kommer behöva utmana invanda föreställningar och driva på för förändrade arbetssätt. Rollen kräver att du är van att analysera, samla in behov och krav, kartlägga arbetssätt, flöden och processer. För att lyckas i den här rollen behöver du ha förmåga både se till helheten och det större perspektivet, och göra periodvisa djupdykningar i operativa frågor. Du är en lagspelare som har förmåga att samarbeta, skapa relationer och arbeta mot gemensamma mål och strategier. Det är naturligt för dig att hålla dig uppdaterad om det senaste som berör din profession och du har erfarenhet och ett stort intresse för såväl digitalisering som utvecklingsfrågor. Övrigt Vi hoppas att du redan nu kan börja skönja din framtid hos oss. Utöver ett brett och spännande uppdrag hoppas vi erbjuda omväxling, engagemang och mycket skratt! När du skickar in din ansökan får du svara på ett antal frågor som är avgörande för vårt fortsatta urvalsarbete för den här specifika tjänsten. I ditt personliga brev vill vi endast att du ger en kort motivering om varför just du som person skulle passa för tjänsten och vad du kan bidra med kopplat till kvalifikationerna i annonsen. Ansökan ska vara på svenska. Varmt välkommen med din ansökan! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet samt interna konsulter som tillhandahåller stöd inom digitalisering, it & telefoni, rekrytering, samt, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons