Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-27

Om tjänsten Arbetsuppgifter

Som speditör kommer du planera och organisera transport- och logistikverksamheten hos Åhléns i Rosersberg. Detta genom att hantera transportbehov, schemalägga leveranser, koordinera resurser och säkerställa att leveranser görs i tid.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

  • Transportplanering, du planerar, schemalägger transportrutter och kommunicerar med externa speditörer.
  • Tidshantering, du övervaka leveranser och säkerställ att de görs enligt tidsplanen.
  • Kvalitetskontroll, du säkerställer att produkter transporteras och levereras i enlighet med företagets kvalitetsstandarder.
  • Transportörshantering, du samverkar speditörer och jobbar för bästa möjliga samarbete.

Vidare så samarbetar du med andra avdelningar och team för att säkerställa att samtliga transporter genomförs med bästa möjliga förutsättningar och på bästa möjliga sätt.

    Arbetstider: Måndag Fredag, 08: 00 - 17:00.

    Anställningsform:Heltid med 6 månaders provanställning. Du börjar din anställning hos Marketpeople med målsättningen att efter 6 månader gå över för anställning direkt hos Åhléns.

    Start för tjänsten: Tänkt start för tjänstenär2:eseptember

    Adress till arbetsplats: Kromgatan 5, 195 72 Rosersberg

    Om företaget

    Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhusi Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns erbjuder en engagerande värld av varumärken och tjänster där vi ständigt inspirerar vår kund till nya upptäckter och möten med utgångspunkt i deras behov och drömmar. Vi har ett kurerat sortiment med noga utvalda kvalitets-varumärken och service inom skönhet, hem och mode. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje årtarvåra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.www.ahlens.se

    Under 2022 stod Åhlens nya centrallager i Rosersberg klart. På lagret finns en toppmodern robotiserad automationslösning av skytteltrafik som möjliggör snabbare, smidigare och effektivare leveranser för både e-handel och varuhus vilket tillgodoser nutida men även framtida kundbehov. Med nya centrallagret på plats har Åhlens närmat sig målet att bli Sveriges ledande e-handlare med optimal fysisk närvaro.

    Krav och egenskaperKrav
      • 1-2 års erfarenhet av rollen som speditör eller liknande roll
      • Erfarenhet av att arbeta med sjöspedition
      • Erfarenhet av att arbeta med flygspedition
      • God svenska & engelska i tal och skrift
        Meriterande
        • Erfarenhet av att arbeta med import från Asien
        • Erfarenhet av att arbeta med tull
        • Erfarenhet av administrativt arbete
        • Erfarenhet av att arbeta medfarligt gods (ochADR certifikat)

        Vi ser även gärna att du arbetat i andra roll inom logistikbranschen, kanske har du tidigare exempelviskört lastbil, arbetat på lager eller lastat flygplan på Arlanda då vi tror detta bidrar till förståelse och kunskap i rollen som Speditör.

        Egenskaper

        I rollen är det av yttersta vikt att du har förmågan att ta egna beslut och vara självgående för att verksamheten skall fungera på bästa sätt. Du är också mycket lösningsorienterad och har förmåganatt hantera komplexa arbetsuppgifter. Du förväntas ha en utmärkt förmåga att prioritera och organisera samtsäkerställa en smidig och effektiv transportverksamhet. Att du är ansvarsfull, orädd och harförmågan att bygga starka och pålitliga relationer både inom organisationen och externt med samarbetspartners avgörande för att nå framgång i rollen. Dessutom spelar din administrativa kompetens en central roll i att säkerställa korrekt dokumentation. I en bransch som ibland kräver snabba beslut och kan vara pressad, är din förmåga att hantera stress och behålla en strukturerad och organiserad approach ovärderlig.

        Vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper.

        Lön och förmåner

        Lön:Individuell lönesättning

        Rekryteringsprocessen

        Direkt i anslutning till ansökan bjuds samtliga sökande in att genomföra en intervju med vår kollega Hubert, som är en AI-bot. Intervjuerna är framtagna specifikt för respektive tjänst och det är viktigt att intervjun genomförs för att kunna komma vidare i processen. För de kandidater som går vidare efter vår AI-drivna intervju är nästa steg att genomföra en juridisk bakgrundskontroll. Den juridiska bakgrundskontrollen genomförs via vår partner Fortcheck. Ett email skickas till dig med instruktioner från Fortcheck och du väljer sedan själv om du vill dela din data och resultat med oss. Din bakgrundskontroll behöver genomföras och ditt resultat behöver delas med rekryteraren hos oss på Marketpeople för att kunna komma vidare i rekryteringsprocessen.

        De kandidater som tar sig vidare till nästa steg får genomföra referenstagningen med hjälp av vår partner Refensa. Ett email skickas till dig med instruktioner från Refensa. Efter referenstagningen görs ett sista urval för att sedan bli presenterad för vår kund som tar vid och genomför sista delen av rekryteringsprocessen.

        Ansök nu, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

        Om Marketpeople

        Hemsida: www.marketpeople.se

        Mer info

        Omfattning Heltid
        Varaktighet Tillsvidare
        Antal platser 1
        Lön Fast månads- vecko- eller timlön

        Sök jobbet

        Ansök via arbetsgivarens hemsida

        Skicka ansökan

        Dela annons