OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-27

Under flera år har vi åkt förbi Örenäs Slott och drömt om att en gång få möjligheten att bygga en plats som ännu fler vill besöka. Vår resa startade med Ystad Saltsjöbad, Falkenberg Strandbad, Hotel Pigalle, Ellery Beach House, & senast nu med Jacyz. Nu är det äntligen dags för denna vackra plats att låta oss ta nästa steg. Vi brinner för att bygga resortupplevelser som du vill återkomma till och här på nyaMaryhillEstateEstate lovar vi att skapa något nytt, historiskt, festligt och unikt.

Personlig, professionell, lekfull och passionerad? Älskar du personal och ledarskap? Brinner du för att skapa världens bästa upplevelser! Perfekt! Då är du den vi söker. Vi lever våra värdeord varje dag, i varje handling, i varje möte och det är det som gör oss till det vi är tillsammans – ESS.

Var med från början i skapandet av ESS nya unika destination, Maryhill Estate!

Det är inte ofta möjligheten dyker upp, och inte på ett sådant här ställe. ESS Group är nya ägare till Örenäs Slott, som just nu genomgår entotalrenovering och ombyggnation. Vi planerar att slå upp portarna till en helt ny destination hösten 2024, en destination Sverige aldrig tidigare skådat.

Om tjänsten

Som Head of stewarding & goods (HSG) för Maryhill Estate (MHE) har du en driftsorienterad roll där den huvudsakliga ansvarsuppgiften är att arbetsleda varumottagnings- och diskteamet på plats i driften. Du säkerställer att flödet av inkommande varor till MHE hanteras effektivt och hittar sin korrekta förvaringsplats, samt att en klinisk ordning och reda efterlevs i varumottag samt i hotellets alla förvaringsutrymmen. HSG ansvarar för husets alla diskutrymmen och coachar teamet till gemensam framgång. HSG är en driftstjänst där de administrativa uppgifter som erhålls i rollen, i huvudsak utförs under normala driftpass och en mindre del av tiden avsätts till skrivbordsarbete.

Vem är du?

Du är en naturlig ledare som har lätt för att samarbeta. Du ska vara bekväm med att leda ditt team och gillar ordning och reda samt känna ett ägandeskap för din avdelning.

Utöver det tror vi att du behöver:

  • Erfarenhet inom disk i större restaurangverksamhet
  • Goda språkkunskaper i engelska
  • God kunskap om hygien och renhållning inom restaurangverksamhet
  • Tidigare erfarenhet som arbetsledare är meriterande

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Säkerställer schemaläggning och bemanningsbehov
  • Leder arbetet för alla diskare under ditt skift och ansvarar för att arbetet görs så noggrant och effektivt som möjligt.
  • Säkerställer att dagliga- och veckorutiner så som städ och sortering utförs och uppdateras efter behov.
  • Schema/Bemanning – Ansvarar för att schemaläggning och bemanning för varumottagning och disk.
  • Ett nära samarbete med husets avdelningschefer.
  • Rekrytering/Introduktion – Ansvarar för rekryteringen av medarbetare till sin avdelning, samt säkerställer att introduktionen utförs enligt satta rutiner och värderingar. Rekrytering sker i samarbete med HR avdelningen.
  • Telefon – Varumottagstelefonen ska alltid bäras under arbetstid och besvarar samtal från leverantörer som behöver assistans vid leverans utav varor till MHE.
  • Service – Ansvarar för att all tjänstgörande personal i varumottag och disk arbetar efter kvalitets- och servicemålen i den lilla röda.
  • SOP:s – Ansvarar för att all tjänstgörande personal i varumottagningen och disk arbetar efter de uppsatta SOP:s som finns för avdelningarna.

Vi erbjuder dig

Anställningsform: Heltid tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde: augusti 2024

Även om tjänsten till stor del är förlagd dagtid så är vårt hus öppet 24/7 hela året varvid du behöver vara flexibel att kliva in i den operativa driften både vardagar, helg och högtider vid behov.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons