OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-24

Beskrivning Vill du arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Kunden är inne i en expansiv fas präglad av stora investeringar med syfte att bygga ut och förnya transmissionsnätet för el. Energiomställningen gör att elsystemet är under stor förändring och driften av det nordiska systemet blir alltmer utmanande till följd av ökad marknadsintegration och en ökad andel förnyelsebar elproduktion. Vi söker nu en produktägare som vill vara med och driva detta förändringsarbete och till utveckling inom elmarknadsstöd. Arbetsuppgifter I rollen som produktägare kommer du att koordinera ett tvärfunktionellt team där du samordnar och driver förändringsarbete. Du kommer även att representera kunden i nordiska och europeiska samarbeten där du får möjlighet att aktivt påverka förändringar på kort och lång sikt. Du kommer att ansvara för att strukturerat formulera behov och systematiskt driva utveckling och förvaltning av IT- och beslutsstöd systemdivisionens processer. Du kommer att ha nära kontakt med användare av produkten för att förstå deras behov och säkerställa att produkten utvecklas i takt med verksamhetens förändrade behov. I rollen ingår också att samarbeta med experter både internt hos kunden och andra transmissionsägare samt leverantörer. Kvalifikationer - Relevant högskoleutbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet; - Minst 5 års erfarenhet inom liknande område/roll; - Kompetensnivå 3 (5-8 år erfarenhet). - Erfarenhet av produktägarskap, helst inom IT eller energisektorn. - Erfarenhet av att arbeta i tvärfunktionella team och driva förändringsarbete. - God förståelse för både verksamhets- och IT-komponenter. - Erfarenhet av att samarbeta med internationella partners. - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. -   - Erfarenhet av att arbeta i tvärfunktionella team och driva förändringsarbete; - God förståelse för både verksamhets- och IT-komponenter; - Erfarenhet av att samarbeta med internationella partners. - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Villkor Du blir anställd av Q och hyrs ut till vår spännande kund och arbetar på plats hos kunden. Viss möjlighet till hybridarbete finns. Löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 3 - 6 Månader
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons