OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-24

Är du en erfaren och analytisk ekonom med kunskaper inom redovisning och inköp? Lockas du av att vara en viktig länk mellan redovisning och inköp? Då kan denna tjänst vara det perfekta nästa steget för dig!

Om rollen: En administrativ ekonom sökes nu till vår kunds leverantörsreskontrateam och inköpsenhet. I denna position kommer den nya medarbetaren att hantera de administrativa processerna inom P2P (Purchase to Pay) och stödja teamet med hantering av rekvisitioner och inköpsorder. Personen kommer att vara en av två "super users" i affärssystemet UBW/Agresso, och kommer att arbeta både inom ekonomisystemet/leverantörsreskontra och inköpssystemet.

Arbetsuppgifter
• Stödja och delta aktivt i leverantörsreskontrateamet.
• Hantera fakturor som fastnat i flödet.
• Utreda, analysera och besvara frågor från verksamheten inom ekonomisupport.
• Medverka i analysen av fakturaflöden.
• Delta i upplägg av rekvisitioner, inköpsorder och artiklar.
• Arbeta med register- och masterdatastruktur.
• Delta i analysen av flödet från order till inköpsfaktura.

Kvalifikationer
• Minst tre års erfarenhet av självständigt arbete inom redovisning under de senaste fem åren.
• Minst två års erfarenhet av arbete i affärssystemet UBW/Agresso med leverantörsreskontra, fakturaflöden och inköpsfakturor för både varor och tjänster med volymer över 30 000 fakturor, från både svenska och utländska leverantörer.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
• Goda kunskaper i Excel och andra MS Office-program för enkel navigering.
• Erfarenhet av att stödja verksamheten med hantering av leverantörsfakturor och inköpsfakturor.

Om dig: du är lösningsorienterad och analytisk, med utmärkta kommunikationsförmågor och förmågan att skapa förtroende. Självständighet, målinriktning och ledarskapsförmåga är avgörande för att lyckas i rollen.

Omfattning: Heltid, med start den 2 september och en varaktighet på minst två år.
Placering: Sundbyberg i Stockholm, med möjlighet till visst hybridarbete.
Övrigt: Anställningen kommer att vara hos Human Capital i form av konsultuppdrag hos kund.

För att söka uppdraget skickar du in CV via länken. Vi arbetar med löpande urval och uppdraget kan tillsättas så fort vi hittat rätt person. Vi ser fram emot din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons