Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-24

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en koordinerande roll där du är behjälplig med allt från att hålla koll i företagets ledningssystem till att boka besiktningar för företagets bilar? Som administratör på ELAK AB får du en nyckelroll i att ge service för att företagets verksamhet skall löpa på så smidigt som möjligt. ELAK levererar högkvalitativa el-tjänster och har vuxit kraftigt sedan starten 2010.  Vi ser fram emot att välkomna dig som är flexibel, prestigelös och trivs med varierade arbetsuppgifter. Du är initiativtagande, kommer gärna med förbättringsförslag och hugger i där det behövs.

ELAK:s ledord är erfarenhet och nytänkande. Här får du vara en del av en entreprenöriell anda där ingenting är omöjligt!

Tjänsten är ett föräldravikariat augusti 2024 till och med november 2025.

Arbetstid: Mån-fre 07:00-16:00.

Du ansöker på www.randstad.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I denna rekrytering samarbetar ELAK AB med Randstad. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Kristina Rostedt, [email protected], 070-146 41 85 om du har frågor.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden

  • Ansvar över företagets ledningssystem ISO/C2, HR systemet Hailey HR.  
  • Behjälplig VD vid administrativa uppgifter
  • Ansvarig för att planera och boka kurser, konferenser och hotell.
  • Inköp av fika, kontorsmöbler, kontors-, städ- och förbrukningsmaterial etc.
  • Uppdatera policys, rutiner, mallar etc.
  • Sortera/arkivera personaldokument
  • Administrera kund- , leverantörs-, inköpsavtal, försäkringar etc
  • Beställa ID06-kort, tankkort, besiktningstider för företagets bilar.
  • Administrera ledighetsanökningar, kund- och medarbetarenkäter etc
  • Uppdatera medarbetarinfo i programmen Säker el, Kompetensverktyget, Hailey HR, REKYL, KUB etc.
  • Skapa användare och inloggningar i företagets alla system.
  • Uppdatera och förmedla informationsbrev, medarbetarguide samt nyheter internt.
  • Drivande i interna projekt
  • Posthantering samt företagets info- och ekonomimail.
  • Vara backup för vissa arbetsuppgifter inom ekonomi ex. fakturering under semesterperioder

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Gymnasial utbildning (eller motsvarande)
  • Ett par års relevant arbetslivserfarenhet
  • Svenska obehindrat i tal och skrift
  • Office-paketet
  • B-körkort

Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet av elbranschen eller liknande bransch
  • Vana av administrativt arbete i litet till medelstort företag
  • Arbetat i något av de system vi jobbar I Rekyl, Hailey HR, ISO/C2

För att lyckas i rollen ser vi att du är flexibel och prestigelös. Du ser positivt på varierade arbetsuppgifter och kan komma med förbättringsförslag för den administrativa processen. Som person är du noggrann och ordningsam och trivs som fisken i vattnet i en koordinerande roll.

Om företaget

ELAK AB

ELAK AB startades 2010 av två engagerade och duktiga elektriker namnet kommer från "EL Anders Krister". Bolaget köptes ett par år senare av Hakan Dogan som idag är ensam ägare och VD. Tidigt delas verksamheten upp i två affärsområden; entreprenad och service. Under 2014 blir entreprenad kärnverksamheten för bolaget och man får sin första stora entreprenad (stamrenovering av 156 lägenheter). 2021 startade man ett tredje affärsområde - projektering. Bolagets vision är att bygga ett bolag med ledorden ”erfarenhet och nytänkande”, där erfarenheten kommer från alla anställda som tillsammans besitter flera års erfarenhet och kunskap samtidigt som yngre förmågor tillför det nytänkande som idag genomsyrar hela bolaget. Bolaget omsätter närmare 140 mkr och idag har ELAK AB över 70 anställda.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons