OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-24

Är du en erfaren ekonom med stark administrativ förmåga?

Vi söker nu en Administrativ ekonom leverantörsreskontra/inköp för ett uppdrag hos en kund i Sundbyberg.

Rollen innebär arbete med de administrativa flödena mellan redovisning och inköp. Uppdraget innebär att stödja leverantörsreskontrateamet på redovisningsenheten och inköpsenheten i hanteringen av rekvisitioner och inköpsorder inom P2P-processen.

Du kommer att arbeta i affärssystemet UBW/Agresso, både i ekonomisystemet för leverantörsreskontra och i inköpssystemet. Arbetet inkluderar löpande uppgifter inom P2P-processen och du kommer att vara en "super user".


Vad kommer du att göra?

- Stödja och vara delaktig i leverantörsreskontrateamet.

- Hantera fakturor som fastnar i flödet.

- Delta i ekonomisupport med utredning, analys och svar på frågor inom enhetens ansvarsområden.

- Analysera fakturaflöden.

- Delta i upplägg av rekvisitioner/inköpsorder och artiklar.

- Arbeta med register- och masterdatastruktur.

- Analysera flödet från order till inköpsfaktura.

Skallkrav:

- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning.

- Minst tre års erfarenhet av självständigt arbete inom redovisning de senaste fem åren.

- Minst två års erfarenhet av att arbeta i affärssystemet UBW/Agresso med leverantörsreskontra, fakturaflöden och inköpsfakturor för både varor och tjänster med volymer över 30 000 fakturor (svenska och utländska leverantörer).

- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

- Goda kunskaper i Excel och övriga MS Office-program.

Meriterande:

- Erfarenhet av att supporta verksamheten i hantering av leverantörsfakturor och inköpsfakturor.

- Dokumenterad erfarenhet av förbättringsarbete.

Personliga egenskaper:

Vi söker dig som är engagerad, proaktiv och prestigelös. Du tar initiativ, är strukturerad och noggrann. Du har en god kommunikativ förmåga, vilja att dela med dig av kunskap och förmåga att samarbeta framgångsrikt med andra. Du ska kunna driva ditt arbete självständigt med varierande arbetsuppgifter.

Placering:

Sundbyberg. Möjlighet finns att delvis arbeta remote. Fysiska möten på kontoret förekommer regelbundet.


Start: Sep, 2024

Slut: Aug, 2026

Längd: ca 2 år

Ort: Sundbyberg

Om du är intresserad av denna spännande möjlighet, ansök så snart som möjligt eftersom urval sker löpande. Vänta inte till sista ansökningsdatum då tjänsten kan bli tillsatt innan dess.


Om oss:

Netshell Consulting fokuserar på heltäckande tjänster inom ekonomi. Hos oss står människan i centrum oavsett om vem du är – anställd, partner eller kund. Vi är ständigt på jakt efter nya talanger som vill skapa verklig förändring. På Nutshell erbjuds du en konkurrenskraftig lön, bra förmåner och en dynamisk arbetsmiljö där du får utmana dig själv. Med vårt nätverk av erfarna konsulter får du som kund en perfekt matchning för varje uppdrag. Vi optimerar er ekonomifunktion med vårt heltäckande utbud av tjänster för finans. Vi finns här för att stödja och förbättra er verksamhet.

Interim | Rekrytering | Search | Redovisning

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons