Uppskattar du varierande arbetsuppgifter och att inte veta exakt vilka utmaningar dagen kommer att bjuda på? Är du nyexad inom inköp/logistik eller har motsvarande arbetslivserfarenhet? Då är det här jobbet för dig! Om rollen I rollen som junior supply chain manager kommer du ingå i ett team som uppskattar varandras olikheter och strävar efter en öppen kultur som präglas av acceptans och respekt. Företaget är i en stor expansiv fas och utvecklar just nu sin förmåga att stödja både Försvarsmakten och de civila och militära myndigheterna inom både flyg och helikopterområdena. Du kommer vara en del av en grupp som ansvarar för teknik, planering, beredning och logistikstöd till helikopterverkstäderna på Saab Malmen. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att vara som en brygga mellan tekniker, materiallagret och din arbetsgrupp. Främst sysslar du med arbetsunderlag och beställa material som helikopterteknikerna behöver från lagret. Även delta i arbets- och redovisningsmöten med kund samt med materialupplägg i programmet Part Entry. Det viktigaste i din vardag kommer vara att säkerställa att kunden är nöjd och att gruppen uppfyller sina åtaganden. För att lyckas i rollen tror vi att du är en ”doer” som gärna vill och uppskattar att få saker gjort. Du är också prestigelös och diplomatisk. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig med… •Minst två års relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande som bedöms lämplig för tjänsten, som exempelvis administratör •B-körkort •Svenska och engelska i tal och skrift Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. RK3. Meriterande för tjänsten •Goda kunskaper i Part 145-regelverk •Erfarenhet från planering/beredning/logistik •Flygteknisk utbildning/erfarenhet •Goda IT-kunskaper, med fördel inom IFS ERP/SHERPA, FENIX, SAP Du erbjuds Som junior supply chain manager hos Saab Aeronautics erbjuds du ett jobb där du har oändliga utvecklingsmöjligheter. Du kommer jobba i en miljö med både seniora och juniora kollegor som alla är trevliga och har ett accepterande förhållningssätt oavsett vem som möts. Du kommer erbjudas ett 6-månaders introduktionsprogram där du får skugga en kollega för att du ska känna bli så trygg och säker i din roll som möjligt. De lägger även vikt vid att anställda ska kunna ha en balans mellan fritid och arbete för att alla medarbetare ska må bra. Lojalitet är viktigt och värdeorden förtroende, kunskap och vilja eftersträvas dagligen. Om SAAB Aeronautics Här kommer du bli en del av SAAB Military Rotary Wing med ungefär 75 anställda men som i sin tur är en del av avdelningen Support Solutions med ca 270 medarbetare. De arbetar idag med långsiktiga åtaganden inom Helikopterflottiljen. Det är en bred verksamhet avseende civilt och militärt flygunderhåll och har stor variation på produkterna och tjänsterna som levereras. Kunderna finns i stora delar av världen. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering. Vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos SAAB. Rekryteringsprocess •Urval sker löpande •Intervju (Framtiden) •Referenstagning •Intervju SAAB •Beslut •Säkerhetsprövning Villkor • Start: Mitten augusti/början på september • Arbetstider: 7.30–16.06, flextid • Ort: Linköping, på plats • Omfattning: 100% heltid

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons