OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-24

Vi bygger om och bygger nytt! Vill du vara med på vår fortsatta utvecklingsresa, ska du läsa vidare. Tillsammans arbetar vi för att Trelleborgs kommun ska vara en attraktiv arbetsplats som präglas av öppenhet, respekt och ansvar, vilka är våra gemensamma värderingar. Vi ser fram emot att just Du blir en av våra nya kollegor. Välkommen till oss och Trelleborg! Trelleborg - en kommun i framkant Trelleborgs kommun befinner sig på en spännande utvecklingsresa, från traditionell hamnstad till kunskapsintensiv kuststad, kantad av expansiva stadsomvandlingsprojekt och omfattade infrastruktursatsningar. Målet står klart: vi ska bli en av Sveriges mest attraktiva kommuner. Trelleborg är Sveriges sydligaste kommun med drygt 46 000 invånare. Med en stark och stabil ekonomi växer Trelleborg snabbt, både genom en stadig befolkningsökning och genom stadsomvandling, förtätning och nybyggnation. Trelleborg stoltserar med ett unikt geografiskt läge, fantastisk natur och väl utbyggda kommunikationer som erbjuder invånarna hög livskvalitet och näringslivet goda förutsättningar för utveckling. När kommunen växer och utvecklas krävs det ett kvalificerat utrednings- och administrativt stöd för att kunna få fram kvalitetssäkrade underlag för politiska beslut. För att även stärka den kommungemensamma processen avseende informationssäkerhet söker vi nu en utredare med GDPR-ansvar i egenskap av kommunens dataskyddsombud. Tjänsten är placerad på Kommunledningsförvaltningens kanslisektion som har sitt huvuduppdrag att stödja kommunfullmäktige och kommunstyrelse samt säkerställa att kommunens GDPR:s arbete bedrivs rättssäkert.  Arbetsuppgifter I din roll som utredare med GDPR-ansvar kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta med kvalificerade utredningar genom att samla in fakta från olika aktörer och därefter sammanställa underlag för politiska beslut. Uppdraget innebär att du kommer att fungera som sekreterare vid olika politiska möten liksom möten i kommunens bolag samt vara stödjande vid organisering och planering av strukturer för ärendehanteringsprocessen inom kommunens förvaltningar och bolag. I din roll som dataskyddsombud kommer du stödja kommunens dataskyddssamordnare med deras arbete inom GDPR.  Tillsammans med övriga medarbetare inom kanslisektionen kommer du medverka i och leda olika typer av kvalificerade utredningsuppdrag samt kvalitetssäkring av dokument inför politiska beslut i hela kommunkoncernen. Kvalifikationer Vi söker dig som vill ha ett spännande, utvecklande och variationsrikt arbete i en miljö som ger inblick i frågor som är högst aktuella i samhällsdebatten. Vi söker dig som har en akademisk examen inom statsvetenskap, offentlig förvaltning eller juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor och är väl förtrogen med den kommunala organisationen. Har du dessutom en utbildning i projektledning så ser vi det som meriterande. Det är även meriterande om du har färdigheter i dokument- och ärendehanteringssystem. Erfarenhet från ledningsarbete i en politisk styrd organisation. Erfarenhet från styrning av kommunala bolag är särskilt meriterande. Du ska ha goda datakunskaper och kunna uttrycka dig mycket bra i tal och skrift på svenska. Vi ser gärna att du har intresse för att utveckla rutiner och arbetssätt samt att arbeta med digitalisering inom området. Det är viktigt att du ser samverkan och utveckling som framgångsfaktorer. Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Du har förmåga att initiera och föreslå förändringar som leder till utveckling samt har en förmåga att kunna se helheten. Du är lyhörd och initiativtagande och har lätt för att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt. Du är serviceinriktad, har ett positivt förhållningssätt och är tillmötesgående i kontakten med andra. Du är tydlig och pedagogisk. Tjänsten kräver att du har ett gott omdöme och ser när något behöver göras. Samtidigt har du stor integritet och förstår vikten av att hantera sekretessbelagt material på ett korrekt sätt. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper. Arbetstid/varaktighet Heltid/tillsvidare Tillträde Snarast eller enligt överenskommelse. Kontakt Aleksandra Nattlund Palmén, enhetschef för kansli och överförmyndarenheten,  email: [email protected], telefonnummer: 0410-73 31 49 Fackliga kontakter: Sista ansökningsdag 2024-06-09 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Urval och intervjuer kommer ske löpande under annonseringstiden. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen i denna rekrytering och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons