Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-23

Som konsult inom ärendehantering hos Tietoevry möter du en varierande vardag. Här träffar du dina kunder regelbundet och varvar denna sociala roll med arbete från Tietoevrys egna kontor i Solna. Härifrån görs research och förbereds presentationer tillsammans med dina teamkollegor, allt för att på bästa sätt hjälpa dina kunder att ta ytterligare steg mot en digitaliserad informationshantering. Låter det som ditt nästa karriärsteg? Välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN Vi söker just nu en Lösningskonsult inom ärendehantering till Tietoevrys Public 360 team, som fokuserar på smartare administration och bättre medborgartjänster inom offentlig sektor. I denna konsultativa och rådgivande roll arbetar du tillsammans med bl.a. Projektledare och Utvecklare med att hjälpa företag inom offentlig sektor att digitalisera sin informations- och dokumenthantering, genom systemet Public 360°. Du kommer till en avdelning med mycket på gång och som präglas av en framåtanda och ett fartfyllt tempo. Du erbjuds - En arbetsplats med stora ambitioner där du får arbeta med moderna lösningar och kompetenta kollegor - En komplex roll där vi erbjuder en långsiktig kompetensutveckling anpassad efter dina behov - Att vara ansvarig för att leda nya och existerande kunder, kopplat till Tietoevrys produkt Public 360, genom deras digitaliseringsresa. - En provanställning om 6 månader direkt hos Tietoevry ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Analysera och utveckla kunders processer med fokus på informationshantering, processkartläggning och processutveckling och krav * Omsätta kundens processer till lösningar i eller kring Public 360° * Tillsammans med teamet utveckla befintliga affärer och ta fram förslag och planer på hur kunder kan maximera sin nytta av investeringen i Public 360° * Hålla i utbildningar i Public 360° samt kunna demonstrera Public 360° och dess moduler VI SÖKER DIG SOM - Har eftergymnasial utbildning inom relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet - Har minst tre års erfarenhet av att arbeta med eller inom offentlig sektor från relevant område. Vi ser att du arbetat i en liknande roll som konsult, alternativt inom offentlig sektor; till exempel som mötessekreterare, registrator eller handläggare - Har professionell kunskap i svenska och goda kunskaper i engelska då båda språken används i rollen - Har ett grundläggande intresse för verksamhetsutveckling genom digitalisering och teknik Det är meriterande om du tidigare kommit i kontakt med ärendehanteringssystem inom offentlig sektor men inget krav för tjänsten. För att lyckas i rollen har du följande personliga: Du är flexibel och kan med lätthet skifta fokus mellan dina olika ansvarsområden. Du trivs i en självgående roll där du ges stort utrymme att själv planera dina dagar och driva ditt arbete framåt på ett effektivt sätt. Då rollen är rådgivande till sin karaktär är du orädd i bemärkelsen att du vågar utmana kunder och presentera nytänkande idéer och lösningsförslag. Du har många kontaktytor internt på avdelningen samt externt hos kunder, vilket gör att din förmåga att skapa goda samarbeten blir avgörande för att lyckas i denna roll. Självklart ser vi att du har en positiv inställning och en entusiasm och energi som smittar! Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons