OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-23

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 38 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Polisområde Fyrbodal Polisområde Fyrbodal är ett av fem polisområden i polisregion Väst. Polisområde Fyrbodal sträcker sig över 17 kommuner och är indelat i tre lokalpolisområden: västra Fyrbodal, östra Fyrbodal och södra Fyrbodal. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett polisområdeskansli. LPO södra Fyrbodal Lokalpolisområde södra Fyrbodal ingår i polisområde Fyrbodal. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service. LPO västra Fyrbodal Lokalpolisområde västra Fyrbodal ingår i polisområde Fyrbodal. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service. Polismyndigheten söker nu en administratör med inriktning mot pass- och reception för placering i Stenungsund, och en för placering i Uddevalla. Tjänsteresor mellan orterna i PO Fyrbodal kan förekomma vid behov. Ange i din ansökan vilken av orterna du är intresserad av. ARBETSUPPGIFTER Som administratör med inriktning mot reception är ditt huvudsakliga ansvarsområde och arbetsuppgift att handlägga ansökningar om pass och nationellt ID-kort. Arbetet med passhandläggning sker i direkt kontakt med besökare som uppsöker polisen för att ansöka om pass, nationellt ID-kort samt för att hämta ut resehandlingar. Som passhandläggare är du representant för myndigheten och handlägger i enlighet med gällande lagar och förordningar som t.ex. Passlagen, Passförordningen, Förordningen om nationellt ID-kort samt Förvaltningslagen. Du kommer också till viss del att arbeta med att ta emot hittegods, lämna ut beslag, skriva anmälningar samt övriga arbetsuppgifter som är förekommande i en polisreception. Som administratör med inriktning mot reception är du myndighetens ansikte utåt och kan vara besökarens första kontakt med polisen. Du kommer möta människor som har råkat ut för svåra händelser. Våra besökare ska känna sig trygga och väl omhändertagna i kontakten med oss. Du ska kunna informera och vägleda och ge råd på ett enkelt och begripligt sätt. Varje kund ska bemötas objektivt utifrån sitt ärende. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: •avslutad och godkänd gymnasieutbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som motsvarande •arbetslivserfarenhet inom administration och service med personliga möten såsom exempelvis arbete inom reception och kundtjänst •god datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system •god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska •B-körkort Det är meriterande om du även har: •erfarenhet i närtid av att handlägga ansökan om pass och nationellt ID-kort •tidigare erfarenhet av att arbeta inom Polismyndigheten eller annan statlig verksamhet Personliga egenskaper Vi söker dig som trivs att arbeta i grupp, har god samarbetsförmåga och viljan att bidra till ett gott arbetsklimat. Du har ett genuint intresse av att hålla hög servicenivå till allmänheten, medarbetare och andra samarbetspartners. Du är noggrann och värdesätter hög kvalitet i ditt arbete, men är också flexibel och har förmåga att prioritera när situationen kräver det. Du är en god företrädare för polisen, agerar rättssäkert och arbetar för att stärka myndighetens förtroende hos allmänheten. Polisen ska spegla samhället och ta tillvara på den kompetens som mångfald tillför. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Arbetsort: Stenungsund eller Uddevalla Arbetstid: Dagtid, ett kvällspass i veckan till 19:30 Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Administratör Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 2
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons