OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-23

Barnombudsmannen söker ekonomihandläggare/administratör, tillsvidare, heltid, dnr BO 2024-0154 Barnombudsmannen är Sveriges barnrättsmyndighet och arbetar för barns rättigheter. Vårt uppdrag är att driva på och bevaka efterlevnaden av FN:s konvention om barnets rättigheter (barnkonventionen). Barnombudsmannen företräder barns och ungas intressen och uppmärksammar brister i tillämpningen av barnkonventionen. Vi föreslår förändringar i lagar och förordningar för att Sverige bättre ska tillgodose barns rättigheter. • Vi bevakar hur barnkonventionen efterlevs i samhället. • Vi driver på genomförandet av barnkonventionen i kommuner, regioner och statliga myndigheter. • Vi bildar opinion och företräder barns och ungas intressen i den allmänna debatten. • Vi samlar kunskap och statistik om barns levnadsförhållanden. Anställningsbeskrivning Barnombudsmannen söker nu en ekonomihandläggare/administratör. I arbetsuppgifterna ingår ansvar för myndighetens ekonomiska redovisning, att medverka i myndighetens processer för verksamhetsplanering, årsredovisning och budgetering, ekonomiska analyser och prognosarbete. Du hanterar myndighetens kontakter med Statens Servicecenter i ekonomi och lönefrågor och deltar i myndighetens kontakter med Försäkringskassans IT-avdelning. I tjänsten ingår även att stödja myndigheten löneprocess, registratur och övrig administration på myndigheten. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Utbildning inom det ekonomiska området eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Erfarenhet av den statliga budgetprocessen och det ekonomiadministrativa regelverket • Arbetat med ekonomiadministration, budget och verksamhetsplanering vid en statlig myndighet • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av att jobba med externa leverantörer såsom Statens Servicecenter • Erfarenhet av ekonomisystemet UBW/Agresso, personalsystemet Primula och statsredovisningssystemet Hermes • Erfarenhet av avrop från Kammarkollegiets ramavtal för statliga myndigheter • Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter i offentlig verksamhet såsom registratur, personaladministration, dokumenthantering och webbpublicering. Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du är prestigelös, lösningsorienterad och serviceinriktad. Du har en god analytisk förmåga och är social och utåtriktad med förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Praktiska upplysningar Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde i augusti 2024 eller efter överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning och provanställning. Ange gärna löneanspråk i ansökan. Barnombudsmannen värnar om en rekrytering fri från diskriminering och strävar efter att ge lika möjligheter för alla. För mer information, kontakta: För frågor om anställningen kontakta Erik Henriksson, 08-692 29 74 Läs mer om Barnombudsmannen på vår hemsida https://www.barnombudsmannen.se/om-oss/.  Ansökan Vi vill ha din ansökan till annons BO 2024-0154 senast 2024-06-09. Ansökningar hanteras löpande och intervjuer kan bli aktuella före ansökningstidens slut. Ansök direkt från vår webbplats. Välkommen med din ansökan!   Vi har inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda och undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons