OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-23

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Välkommen till enheten för stöd och utveckling inom vård- och omsorgsförvaltningen! Enhetens arbetsområden omfattar bland annat medicinskt ansvar, socialt ansvar, avgiftshandläggning, ekonomistöd, administration mot nämnd och förvaltningsledning, IT- utveckling och digital transformation. Vi arbetar stödjande inom samtliga områden gentemot förvaltningsledning, politiker och verksamhet i olika utvecklingsuppdrag för att nämndens mål ska uppnås. Arbetsplatsen ligger centralt belägen i Partille, på kommunhuset, med närhet till både buss och tågkommunikation. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en analytisk och strukturerad utredare som är redo för ett varierat och viktigt uppdrag! I rollen kommer du att arbeta med utredningar enligt lex Sarah bestämmelserna i SoL och LSS inför beslut av SAS. Därutöver kommer du att medverka i planering av åtgärder inför ny Socialtjänstlag, utvecklingsprojekt kring IBIC samt hanteringar av ansökningar från privata utförare LOV hemtjänst. Du har ett nära samarbete med övriga kollegor inom enheten såväl som andra funktioner inom förvaltningen. Vi strävar efter att erbjuda ett tryggt, kvalitetssäkrat och effektivt stöd, varför utvecklingsarbete kopplat till ovan nämnda områden självklart ingår i tjänsten. Uppdraget är tidsbegränsat till ett år med möjlighet till förlängning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av utredningsarbete inom socialtjänsten samt goda kunskaper inom Lex Sarah bestämmelserna och IBIC. Det är ett krav för tjänsten att du kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift. Som person är du självgående och ansvarstagande. Du strukturerar, prioriterar och genomför ditt arbete på ett effektfullt sätt. Du är van vid att sätta upp och arbeta efter satta tidsramar samt strävar efter att nå satta mål. Vidare ser du logik och samband i komplexa frågor och information samt analyserar och bryter ner information och skapar förståelse för komplicerade problem/frågor. Vi värdesätter att du är en relationsbyggare som motiveras och förstår vikten av att samarbeta med andra för att nå resultat och smidiga processer. Då vi är en utvecklingsorienterad enhet kan arbetssätt såväl som arbetsuppgifter förändras över tid. Vi värdesätter därför din flexibilitet och ditt utvecklingsfokus. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, vilket för oss innebär att du utöver detta också delar våra värdeord om allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll. För arbete inom vård- och omsorgsförvaltningen i Partille kommun behöver du ha godkänt betyg i svenska från grundskolan, alternativt SFI-D för att kunna hantera dokumentation.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons