OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-23

Dina arbetsuppgifter På grund av ökade mängder av beställningar och fakturor och deras gemensamma hantering i företagets affärssystem UBW/Agresso, har vår kund ett behov av en konsult som kan arbeta över processgränserna mellan inköp och redovisning (leverantörsreskontra). Vår kund arbetar inom energibranschen. Rollen är ny och involverar att hantera de administrativa processerna mellan redovisning och inköp. Uppgiften är att stödja leverantörsreskontrateamet och inköpsenheten i hanteringen av rekvisitioner och inköpsorder inom P2P-processen. Du kommer att använda affärssystemet UBW/Agresso för att hantera ekonomi och inköp. Ditt arbete kommer att innefatta regelbundna uppgifter relaterade till P2P-processen samt att vara en av två nyckelpersoner med expertkunskap. Samarbetet och kommunikationen är avgörande i denna roll. Arbetsuppgifter - Ge support och delta i arbetsgruppen för leverantörsreskontra. - Ta hand om fakturor som fastnar i processen. - Bidra till ekonomisk support genom att undersöka, analysera och besvara frågor från verksamheten om enhetens ansvarsområden. - Delta i analysen av fakturaflöden. - Medverka i planering av beställningar och inköpsorder samt artiklar. - Bidra till att strukturera register- och masterdata. - Delta i analysen av flödet från order till inköpsfaktura. Omfattning Uppdraget förväntas vara helt belagt under hela uppdragstiden. Uppskattningen av omfattningen bör betraktas som preliminär. Det framtida behovet kan vara mer eller mindre än den kvantitet som anges här. Skallkrav - Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning eller likvärdig kompetens förvärvad på annat sätt. - Åtminstone tre års erfarenhet av självständigt arbete inom redovisning under de senaste 5 åren. - Minst två års erfarenhet av att använda affärssystemet UBW/Agresso för leverantörsreskontra, fakturahantering och inköpsfakturor för både varor och tjänster med en volym över 30 000 fakturor. Erfarenhet inkluderar arbete med både svenska och internationella leverantörer. - Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. - Erfarenhet av att använda Excel och andra MS Office-program för effektiv navigering. Meriterande - Tidigare arbete med att stödja ett företag i hanteringen av leverantörsfakturor och inköpsfakturor. - Du har varit engagerad i förbättringsarbete och kan ge minst 2 exempel. Personliga egenskaper I denna position är det viktigt att du är entusiastisk, tar egna initiativ och är prestigelös. Du är initiativtagande, har god problemlösningsförmåga, är strukturerad och är noggrann i ditt arbete. En stark kommunikativ förmåga, en önskan att dela med sig av sina kunskaper och att framgångsrikt kunna samarbeta med andra är betydande egenskaper. Att självständigt driva sitt arbete med varierande uppgifter är också viktigt. En säkerhetsprövning att utföras om du blir vald för att gå in i uppdraget då du kommer att arbeta med hemliga uppgifter. Tillträde och ansökan Startdatum: 2024-09-02 Slutdatum: 2026-08-31 Distansarbete: 50% av arbetstiden, det bestäms i samråd med kunden Sista ansökningsdag: 2024-05-29 Ort: Sundbyberg Kontaktperson: +46 790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Om oss Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons