OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-23

Vi söker en ekonom till samhällsviktigt bolag!

Om uppdraget:

Rollen är nyinrättad hos vår kund och man kommer arbeta med de administrativa flöden som går mellan redovisning och inköp. Uppdraget består av att i P2P-processen stötta/supportera leverantörsreskontrateamet på redovisningsenheten och enheten för inköp i hanteringen av rekvisitioner och inköpsorder.

Du kommer att arbeta i vår kunds affärssystem UBW/Agresso, både i ekonomisystemet/leverantörsreskontra och i inköpssystemet. Arbetet innehåller uppgifter av löpande karaktär kopplat till i P2P-processen samt att vara en av två ”super users”. Samarbete och kommunikation är viktiga i denna roll.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Stötta och vara delaktig i Leverantörsreskontrateamet
  • Hantera fakturor som fastnar i flödet
  • Delaktig i ekonomisupport vilket innebär att utreda, analysera och svara på frågeställningar från verksamheten i frågor som rör enhetens ansvarsområden
  • Vara delaktig i analys av fakturaflöden
  • Delaktig i upplägg av rekvisitioner/inköpsorder och artiklar
  • Delaktig i register- och masterdatastruktur
  • Vara delaktig i analys av flödet från order till inköpsfaktura.

Skallkrav:

  • Minst tre års erfarenhet av självständigt arbete inom redovisning de senaste 5 åren

  • Minst två års erfarenhet av att arbeta i affärssystemet UBW/Agresso med leverantörsreskontra, fakturaflöden och inköpsfakturor avseende både varor och tjänster med volymer över 30 000 fakturor. Avser både svenska och utländska leverantörer
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
  • Goda kunskaper i excel och övriga MS office program för att enkelt navigera i dessa
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt

Meriterande:

  • Erfarenhet av att supporta en verksamhet i hantering av leverantörsfakturor och inköpsfakturor

  • Deltagit i förbättringsarbete

Personlighet:

  • Engagerad, proaktiv och prestigelös

  • Du tar initiativ och hittar lösningar, är strukturerad och noggrann
  • God kommunikativ förmåga, en vilja att dela med sig av sina kunskaper och att kunna samarbeta med andra

Övrigt:

Detta uppdrag är på 100% (40h/v) och pågår från 02-sep-2024 - 31-aug-2026.
Uppdraget utförs på plats hos kund i centrala Sundbyberg och det finns viss möjlighet att arbeta hemifrån.

För att kunna bli erbjuden den här tjänsten måste man genomgå och bli godkänd i en säkerhetsprövning på ca 4-6 veckor.

Visst låter detta som ett spännande uppdrag?

Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat ett svenskt CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons